Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktornő/Doktorúr!2009-ben pajzsmirigyalulműködést állapitottak meg nálam.TSH értékem 11,053 volt.Pajzsmirigy bal lebenyében 15mm-es göböt találtak.50mikrogrammos letrox tabletta mellett normalizálódott a TSH értékem.2014 áprilisában 75mikrogrammra kellett emelni a letroxot,igy újra rendeződött a TSH értékem a göb pedig felére csökkent.2014 novemberében kezdődtek a rosszulléteim.Éjjel 1-2 óra körül heves szivdobogásra ébredtem,az izmaim meggfeszültek,majd szinte kontrolálhatatlan remegésbe ment át,a vérnyomásom 180/100-ra ugrott.Nyugtató(Pax)Izomlazitó(Mydeton)És Tensiomin bevétele után 1,5-2óra elteltével lassan enyhült a rosszullét.Eleinte bementem ügyeletre,de mire odakerültem a tünetek már elmúltak.Ezek a rosszulétek még mindig megvannak-sajnos.Eleinte 2-3 havonta,kb.fél éve egyre sűrűbben jönnek 10 nap-2 hét.Tavaly szeptemberben belgyógyászaton kivizsgáltak,nincs semmi szervi bajom. A TSH értékem most újra rosszabb lett 75 mikrogrammos letrox mellett 6,37.(ez az érték tavaly októberben még 3,44 volt)Az endokrinológusom most naponta váltva 75 és 100 mikrogrammos letroxot irt.Az izom feszülésem már szinte állandó,fejfájással,fülzúgással kisérve.Van-e lehetőség a javulásra?Előre is köszönöm a válaszát.
Tisztelt Ágnes !



Összetett panaszai, hypertoniája miatt kardiológiai vizsgálatot javaslok, látom endokrinológus gondozza, kövesse utasításait.



Amennyiben óhajtja a friss leletek birtokában (kardiológia, pajzsmirigy ultrahang, TSH, FT4, FT3, anti-TPO, anti-thyreoglobulin) szívesen megnézem.







Üdvözlettel,







Dr. Tar Attila
Jó Napot!

G. Angéla vagyok 21 éves! Az éven szeretnék a párommal kisbabát! De van egy kis bökkenő! PCOS-t állapítottak meg nálam sajnos! Illetve kb. 25-30 kg súlyfelesleg is feljött rám, ami hozzájárul ahhoz, hogy kb. 1 éve nincs menstruációm! Így teherbe sem esem! Az éven nagyon szeretnénk egy babát és orvoshoz is tervezek elmenni a napokba! Ön mit javasol, mit tegyek, hogy helyre álljon a menstruációm (a diétán kívül)és, hogy a baba is összejöjjön? Esetleg valamilyen gyógyszer?

Előre is köszönöm válaszát!

Tisztelettel:

G. Angéla
Tisztelt Angéla!



Mindenképpen szükséges orvosi konzultáció, hogy a megfelelő gyógyszeres kezelést el tudják kezdeni. Első lépésként szükséges a PCO kezelése, majd a rendszeres szabályos menstruáció helyreállítása.
Tisztelt Szakorvos!

Már 1 éve megállapították, hogy pajzsmirigyem alul működik, így erre szedek gyógyszert. Nos azóta nem volt komolyabb panaszom, de közben súlygyarapodásom van, van időszak, amikor többet szedek fel súlyban egy hét alatt, mint 2-3 hónap alatt. A házaséletem meg nulla szintre csökkent.A bőröm megvastagodott, táskás a szemem alja, a gyógyszer mellett is, borzasztó feledékeny vagyok. Pillanatok alatt bármit elfelejtek, ezért ingerültebb is vagyok. A férjem megértő, sok-sok év van mögöttünk, így türelmes és megértő. De nem szeretném így leélni az életem. Kérem szíveskedjen tanácsot adni.
Kedves Nagy Tamásné!



Előfordulhat, hogy nincs jól beállítva a gyógyszer.Keresse fel kezelőorvosát.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Érdeklődni szeretnék mit jelenthet.

a tsh szintem 0,91 a referencia értéke 0,27-4 ig.A wbc 13,fvs 11,vvt 25 ennek az alsó határa 5.
Kedves Enikő!



TSH értéke a referencia tartományban van, így nincs vele további teendő.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Tisztelt Szakértő!



Gyermekvállalási problémákkal kapcsolatban kivizsgáláson voltam, ahol a tesztoszteronszintem alacsonynak bizonyult. 2.17 ng/ml (ref.:2.60 - 15.90) Valahogy mindig is éreztem, hogy fáradékony vagyok, a libidóm is elkeserítően alacsony, holott 38 éves vagyok, ennek még nincs itt az ideje. Van némi pajzsmirigy alulműködésem is. Arra lennék kíváncsi, hogy mi az oka ennek az alacsony szintnek, lehet-e gyógyszeresen kezelni, milyen vizsgálatokat végeztessek el? Esetleg Önöknél milyen gyorsan lehetne ennek utána járni (külföldön élek, és nagyon ritkán vagyok otthon, a feleségemmel pedig gyermeket szeretnénk)

Előre is nagyon köszönöm a segítségét!

Zoltán
Kedves Zoltán!



Központunkban Dr.Koppány Viktória drnőt tudom javasolni, akinek a szakterülete az endokrinológián kívül a meddőségi kivizsgálás is.Kb. egy hét alatt megoldható minden vizsgálat és az eredményekkel a kontroll.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Tisztelt Szakértő!



Körülbelül 2 hete szorító gombócot érzek a torkomban. Eleinte csak étkezések után jött elő. Tegnap és a mai nap folyamán már állandó az érzés.



Étvágytalanság és rossz közérzet valamint a mellkasban szúró, szorító érzést tapasztalok.



Mitől lehet ez, valamint mit tudok tenni, hogy elmúljon?



Köszönöm



Tisztelettel,

O.Szilvia
Kedves Szilvia!



Panaszait okozhatja pajzsmirigy probléma, de lehetséges kardiológiai ok is.

Amennyiben nem múlik a mellkasi szorító, szúró érzés szükséges lenne egy EKG vizsgálat. Kérem keresse fel házi orvosát.Pajzsmirigy kivizsgálásnál TSH,T3,T4,A-TPO és pajzsmirigy UH szükséges.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Tisztelt Szakértő!

Sok éve depresszió miatt gyógyszert(Melipramin)kell szednem.Időközben 4 éve pajzsmirigy túlműködést állapítottak meg,Methothirynt kaptam,szedtem közel 4 évig,a TSH értékek huzamosan jók voltak,1,5-2 között.Emiatt orvosom fokozatosan leállította a gyógyszer szedését július-augusztusban.Lehet,hogy nincs összefüggés,mert tetézte még egy állásvesztés,de depresszió rosszabb lett,s nem javul gyógyszer mellett sem.56 éves nő vagyok,6 éve már klimaxban.Fokozott szőrnövekedés tapasztalható az állon,bajusz is.Tanácsát kérném,merre induljak,milyen összefüggései lehetnek a dolognak,mi a teendőm,hogy ezek megoldódjanak. Köszönöm megtisztelő figyelmét. Marianna
Kedves Mariann!



Előfordulhat hogy nem megfelelően van beállítva a pajzsmirigy hormon, de fokozott szőrnövekedése utalhat magas tesztoszteron szintre is.

Keressen fel egy endokrinológus szakorvost.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Tisztelt Szakértő!



A következők lettek a cukor terhelés, és inzulin terhelés eredményei:

Glükóz terhelés 0. per: 4.7,

Glükóz terhelés 60. perc: 6.9,

Glükóz terhelés 120. perc:6.0



Inzulin terhelés 0. perc: 7.45,

Inzulin terhelés 60 perc: 48.1,

Inzulin terhelés 120 perc: 40.4.



Arra lennék kíváncsi, hogy az értékek milyenek a doktornő szerint, van-e valamilyen teendő esetleg a leletek alapján?



Válaszát előre is köszönöm
Csak diéta ( 160 gramm szénhidrát, napi 5x étkezés).



Koppány Viktória dr.
Tisztelt Szakértő!

Lányom szeptemberben volt 16 éves és 151cm,ennyi idősen lehet még alkalmazni a növekedési hormon kezelést? Köszönöm. Mné Gyöngyi
Kedves Gyöngyi!



Igen,biztosan lehet.Központunkban Tar Attila Főorvos Úr foglalkozik gyermek endokrinológiával.
Tisztelt Dr.Nő/Úr!



15 eves vagyok,az utóbbi 3 hónapban zavaró szőrösödés kezdődött nálam..A menstruációm pontos, ön szerint hormonzavarom lehet?



Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Barbara!



A problémát okozhatja a pubertás kora is:)

Amennyiben nagyon zavarná Koppány Viktória drnőt tudom javasolni.





Üdvözlettel:Nagy Anett

Hírek

Pajzsmirigy gyógyszer szed? Ezekre figyeljen!

Pajzsmirigy gyógyszer szed? Ezekre figyeljen!

A pajzsmirigyzavarok terápiájában igen fontos szerepe van a gyógyszeres kezelésnek, melyet sokaknak életük végéig alkalmazniuk kell. Dr. Skurdenka Beatrix, a Budai Endokrinközpont endokrinológusa felhívja a figyelmet pár tényezőre, melyekre ügyelniük kell a tablettát szedő betegeknek.

További részletek
IR-rel kezelnek, mégsem javulnak a tüneteim-miért?

IR-rel kezelnek, mégsem javulnak a tüneteim-miért?

Az inzulinrezisztencia tünetei gyakran igen zavarók, hiszen az egész megjelenésre hatással vannak. Ugyanis a túlsúlyt, a gyulladt pattanásokat, az arcon megjelenő szőrszálakat nem, vagy csak nagyon körülményesen lehet eltüntetni. A terápia azonban a panaszok csökkenését, megszűnését ígéri. De mi van akkor, ha a várt eredmény elmarad? Dr. Borús Hajnal, a Budai Endokrinközpont diabetológusa erre ad választ.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

PRIMA MEDICA