Budapest, II. ker., Lövőház u. 1-5., I Budapest, I. ker., Ostrom u. 16., I E-mail: info@endokrinkozpont.hu, Skype: endokrinkozpont

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónkat

Kérdés

Tisztelt szakértő!

Novemberben fedeztek fel, hogy Hashimoto autoimmun betegségem van, voltam vérvételen és az anti TPO 300 U/ml, a TSH 16 mU/L, a T3 es T4 eredmenyei normalisak voltak, a prolaktin pedig 44 µg/L lett. Az endokrinológus akinél voltam Euthyroxot (25 mg) irt fel és Dostinexet a prolaktinra. Azt szeretném kérdezni, hogy ezeket feltétlen be kell szednem? És magas prolaktin szint mellett teherbe lehet esni? Előre is köszönöm válaszát!

Válasz

Feltètlenül tessèk szedni az elöirt gyógyszereket!
A terhessèghez normàl TSH ès normàl prolaktin KELL!
Ön ès a baba miatt is!

Koppány Viktória dr.

Kérdés

Szép napot!

Érdeklődni szeretnék, hogy március óta szedem a letrox 75 mikrogrammos tablettát .
Novemberben gyógyszer mellet a tsh 2,75 volt.
Idén januárban viszont 4.19. a vérvételek napján soha nem szedem.
Esetleg erősebb gyógyszerre van már szükségem? A t3 és a T4 mindíg normális kereteken belül van.

Nagyon köszönöm válaszát
Kinka Tímea

Válasz

Kedves Tímea!

Doktornő csak személyes konzultáció során tud biztos tanácsot adni,ahol látja a kórelőzményt is a labor eredmények mellett.

Kérdés

Tisztelt Doktor/Doktornő!

Évek óta alulmüködik a pajzsmirigyem, vele együtt a prolaktin szintem is meg van emelkedve, ami emlőmegnagyobbodást okoz. Prolaktin reggel mérve 30 uq ami több mint a 10.

Pajzsmirigyből évek óta járok szintén vérvételre, általában csak maga a THS hormon magas 5-9 között, míg a ft3 ft4 normál tartományban van (egyszer lent, egyszer fent...)

Kérdem én önt, ezekkel az adatokkal és az emlőmegnagyobbodással férfi létemre, kellene szednem valamilyen gyógyszert? Önöknél egy vizsgálaton ez indokolna gyógyszert? Illetve maga a prolaktin szint normál működésének elérése megakadályozná az emlőmegnagyobbodásom?

Válasz

Kedves Csaba!

Mindenképpen szükséges lenne felkeresni egy endokrinológus szakorvost, aki beállítaná a TSH szintet, illetve ha szükséges tovább tudná küldeni vizsgálatokra. Magas a prolaktin szint is, mely egyértelműen felelős az emlőmegnagyobbodásáért.

Központunkban tudom javasolni Koppány Viktória drnőt vagy Tar Attila Főorvos Úrat.
Kérem amennyiben szeretne bejelentkezni, adja meg telefonos elérhetőségét a könnyebb egyeztetés végett.

Üdvözlettel:Nagy Anett

Kérdés

T.Sz.Autoimmun beteg vagyok 10 éve.Gyógyszerek,biológiai gyógyszer kezelések.Fél éve kezdődött ,hányás,hasmenés,idegeskedés és az egész testre kiható izomgörcsök jönnek,szemkidülledés,nyelvnagyobbodás,nyáladzás,lábbgörcs,mozgásbeszükülés,beszédkiesés,értelem tiszta.Sürgősségi ellátás-sóoldat,kálcium,nyugtató-2óra után rendben minden.Elmult fél évben 12 alkalommal jelentkezett.Lehetséges endokrinologiai eredet. Tisztelettel.Lajos

Válasz

Tisztelt Lajos!

Panaszait olvasva előfordulhat, hogy pajzsmirigy problémája van, esetleg Basedow-kór.
Szükséges lenne egy endokrinológiai kivizsgálás.
Központunkban Molnár Jeannette drnőt tudom javasolni.

Üdvözlettel:Nagy Anett

Kérdés

Tisztelt doktornö! En honapok ota olyan erzest erzek a torkomba mintha ,egy gomboc lenne .Neha olyan mintha folytogatna ez lehet strumma?

Válasz

Kedves Éva!

Lehetséges.Keressen fel egy endokrinológust.

Üdvözlettel:Nagy Anett

Kérdés

Tisztelt doktor úr!
Pajzsmiriggyel és IR-rel kapcsoaltos kérdésem lenne. 2015. október 16-án vettem le az utolsó nuvaring gyűrűt, babát szeretnénk.

2015. okt. 22. TSH 5,24 mIU/l OGTT 5,34 4,30 4,28 INZ 12,8 34,6 29,7 HOMA-IR 1,7

2015. nov. 26. TSH 2,93 mIU/l fT4 12,9 antiTPO 279 (mértékegységet nem tudom, nem volt feltüntetve, de az orvos azt mondta hogy kb 50-ig lenne jó)
(okt és nov ugyanabban a laborban készült)

2016. jan. 5. TSH 2,86 mIU/l fT4 10,95 pmol/l antiTPO 22,9 U/ml (gellértlabor)

2016. febr. 1. TSH 5,25 mIU/l fT4 11,89 pmol/l antiTPO 24,7 U/ml OGTT 4,8 8,0 5,5 INZ 4,0 90,6 19,3 HOMA-IR 0,8 (centrumlab)

Mi okozhatja a TSH visszaugrását? Arra gondoltunk, hogy a fogamzásgátló használata okozta a PM alulműködést, hiszen abbahagyása után két hónapig normál szinten volt, és meglepetésként ért, hogy visszatért 5,25-re.
IR vizsgálat eredménye is mást mutat a fogamzásgátló abbahagyását követően és 4 hónap elteltével. A februári eredmény, utalhat IR-re? Mi okozhatja ezeket a változásokat? Lehetséges, hogy még nem rendeződött a fogamzásgátló abbahagyása után a hormonháztartás? Nuvaringet 10 évig használtam. (37é, 169cm, 57kg)
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Teréz

Válasz

Kedves Teréz!
A TSH sok mindentől változhat, télen emelkedni szokott, betegség, megfázás hatására is, de a korábban mért maga anti TPO is okozhatja. Terhességhez ezt magasnak tartom, kezelném. A februári vércukorterhelés inzulin rezisztenciát (IR) mutat, ezt is kezelném.
Várom szeretettel, ha gondolja.

Dr.Koppány Viktória

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Szorító érzést érzek a nyakamon. A szìvverésem szapora. A vérnyomásom jó, csak a pulzus számon magas 106, 111... Fáradékony,és ingerlékeny vagyok. Olyan szintén vannak ezzek a tünetek,hogy a mindennapjaimat teszik lassan elviselhetetlenné. Állandóan aludnék, és a fájó szorító érzés a nyakamon is igen kellemetlen. Köszönöm a válaszát Veronika

Válasz

Kedves Veronika!

Keressen fel egy endokrinológus szakorvost, mert panaszai pajzsmirigy problémára utalnak.

Üdvözlettel:Nagy Anett

Kérdés

Párom pajzsmirigy műtéten esett át 8 éve. Szeretkezés közben sajnos véres a hímvessző alsó része s a vér színe élénk piros, ami friss vérzésre utal. Élvezi az együttlétet, de ez mindig egy ellenőrzés miatt meg kell szakítanunk a szeretkezést, s ha véres, akkor persze nem olyan, amilyennek szeretnénk. Lehetséges, hogy a tabletta kiválthatja ezt a jelenséget vagy lelki okai vannak? Köszönöm, ha válaszol, mert meg vagyunk rémülve.

Válasz

Kedves Béla!

Első körben szükséges lenne egy urológiai kivizsgálás, amennyiben ott nem találnak semmilyen eltérést, tovább fogják küldeni a megfelelő szakorvoshoz.
Nem kaptunk még hasonló visszajelzést pajzsmirigy gyógyszerek miatt.

Üdvözlettel:Nagy Anett

Kérdés

Szeretnek érdeklődni h en Németországban elek, viszont szeretnem ki vizsgáltatni h nem e vagyok cukorbeteg, inzulin rezisztenciát es a legfontosabb a pajzsmirigyemet!!! Hány napra kene haza utaznom h megkaphassam a válaszokat es a megfelelő gyógyszereket!?
A választ előre is köszönöm es maradok tisztelettel!

Válasz

Kedves Nina!

Koppány Viktória drnőt tudom ajánlani,és szűk másfél hét alatt megoldható minden.

Üdvözlettel:Nagy Anett

Kérdés

Kedves Dr. Úr!
4 éve vagyok pajzsmirígy beteg. Alulműködésem van L-thyroxint szedek 50mg-ot.
A szedés előtt, magas lázam volt naponta, és duzzadt arcom pattanásokkal ,rendszertelen menstruációval.
A gyógyszer szedésével ezek a tünetek megszüntek és a leleteim is jók voltak. Most 2. hónapja 46 napra jön meg a menstruációm, és a ciklusom közepén barna folyásom van egy hétig alhasi fájdalommal.
A mai napon egy Uh-n voltam, ahol a nőgyógyász azt mondta, hogy leállt a peteműködésem.
Nem értem, hogy lehet, eddig minden rendben volt, ez azt jelenti hogy meddő lettem? Most utaltak be vérvételre Tsh T3 T4. Van még esélyem arra, hogy nem meddőség áll a háttérben?

Köszönöm a válaszát.
Üdvözlettel:
Bánóczki Enikő

Válasz

Kedves Enikő!
Ha a TSH jó, tovább kell vizsgálni a petefészek működést, hogy ne legyen baj.
Várom szeretettel, ha gondolja.

Koppány Viktória dr.

Munkatársaink
Hírek
Kánikula IR-rel- ezekre figyeljen!

Kánikula IR-rel- ezekre figyeljen!

A nyár, a nagy hőség sokak számára kellemetlen tüneteket okoz, főleg akkor, ha valaki krónikus betegségben szenved. Az inzulinrezisztenciával élők - akárcsak a cukorbetegek- gyakrabban tapasztalhatnak rosszulléteket, esetleg hipoglikémiás tüneteket. Hogy miként lehet ezt elkerülni, és hogy mire ügyeljenek nyáron az IR-rel küzdők, arról dr. Borús Hajnalt, a Budai Endokrinközpont endokrinológusát kérdeztük.

további részletek »
Zsírolvasztó gyógynövények- ezek segíthetik a fogyást

Zsírolvasztó gyógynövények- ezek segíthetik a fogyást

Az elhízás - különösen az ún. centrális típusú- gyakran valamilyen hormonális zavarhoz társul, mely folyamatosan rombolja a szervezetet, így bármilyen betegségről is legyen szó, fontos a súlyfelesleg leadása. Dr. Bérczy Juditot, a Budai Endokrinközpont holisztikus szemléletű endokrinológusát arról kérdeztük, vajon milyen gyógynövények lehetnek ebben a segítségünkre.

további részletek »

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Copyright 2012 © Prima Medica Egészségközpontok. Minden jog fenntartva

Desigbed by www.free-dimension.hu • Developed by www.sulczr.hu

Az oldalon feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák!