Budapest, II. ker., Lövőház u. 1-5., I Budapest, I. ker., Ostrom u. 16., I E-mail: info@endokrinkozpont.hu, Skype: endokrinkozpont

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónkat

Kérdés

Tisztelt Doktor úr/Doktor nő!


Hashimoto miatt (alulműködő) Letrox 75-t szedek naponta. Anti tpo 594, TSH: 1,67. Inszeminációt javasoltak. Kérdésem az lenne, hogy ezzel az értékkel vállalkozhatunk-e rá? Nem túl magas ez az Atpo érték?

Köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel:
Zsu

Válasz

Mehet az inszem. Szelént is javasolok szedni napi 100 mikrogramm adagban.

Koppány Viktória dr.

Kérdés

Tisztelt Cím!

Most voltam pjzsmirigy Uh-on és a köv. lett a leletem.
A PM lebenye: 44x21x20mm. Volumene: 9,6 cm3. Szintén inhomogén szerkezetű, benne számos 2-4mm-es echoszegény göb látható. Az isthmus nem szélesebb, 9mm. A PM jobb lebenye: 49x23x23mm. Volumene: 13,6 cm3. Szerkezete finoman inhomogén, bennetöbb apró 2-4-mm-es ciszta. A nyaki nagyerek norm. tágasságúak, lefutásúak. Kóros ny. cs. nem került látótérbe.
Mit jelent ez a lelet? Mire lehet ebből következtetni?
Válaszulat előre is köszönöm.

Válasz

Tisztelt Mné Ildikó !



Az UH lelet autoimmun pm. gyulladásra utal, apró göbökkel.





Üdvözlettel,

Dr. Tar Attila

Kérdés

Tisztelt Doktornő!

Nagyon köszönöm a válaszukat!

Üdvözlettel:

Zoé

Válasz

Nagyon szívesen.:)

Kérdés

Pajzsmirigyem alulműködése miatt Letrox
50 mikrogrammos tablettát szedek már közel egy éve. Tüneteim egy része ez alatt az idő alatt mérséklődött -hajhullás, hideg végtagok, rossz közérzet- de a bőröm sárgás elszíneződése, és szemproblémáim továbbra is fennállnak (megereszkedett szemhéj, mindig "álmos" tekintet, beszűkült szemrés)Várható, hogy idővel ezek a tünetek is megszűnnek, vagy esetleg ezeket a tüneteket más okozza, nem a pajzsmirigy?
Várom szakértői válaszát! Üdv. Mamma

Válasz

Ha jó a TSH, akkor további változás már nem valószínű - pajzsmirigyet illetően.

Koppány Viktória dr.

Kérdés

Tisztelt Doktornő! Epekövem van,és orvosom sürget,hogy minél előbb távolittasam el. Közben van göbös pajzsmirigyalulmüködésem is/hasimoto/.Valamikor régen hallottam hogy akinek pajzsmirigybetegsége van,azt nem lehet altatni,mert nem ébred fel. TSH még mindig nem a legjobb, 4,8 jelenleg. Szeretném megkérdezni Doktornőt,hogy igaz e,hogy altatásnál bajok lehetnek. Köszönettel: Márta

Válasz

Ha jó a TSH és nem akkora a pajzsmirigy, hogy nyomja a légcsövet, akkor lehet altatni.
Műtét előtti szakvéleményt a leletek birtokában adok, ha kell.

Koppány Viktória dr.

Kérdés

Tisztelt Cím!

Pajzsmirigy alulműködéssel küzdök, amelyre Letrox 50-et szedek, napi 1 szemet. E nélkül gyermekünk se lett volna. Sajnos nem tudok lefogyni, pedig már alig eszem. Gyermekem 1 éves és nincs semmilyen segítségünk, így sajnos sportolni se tudok elmenni. (A kevés szabadidőmben igyekszem a házimunkákat elvégezni) A terhességem végén illetve a szülést követően is lumbagot álkapítottak meg, amit a szoptatás miatt nem tudtak kezelni. Az egyik lábomra hónapokig még ráálni sem tudtam, a gyermekünket nem tudtam átvinni egyik szobából a másikba. Szeretnénk 2. babát és a korom miatt ezzel sietnünk kellene, azonban nem szeretném ha a fenti lumbágom ismét előjönne, már azért sem, mert nincs segítségünk. A súlyom ezekben rendkívül akadályoz.
Olvasta valahol a "Pajzsmirigy + Slim" kapszuláról, ami az alábbiakat tartalmazza:
Napi bevitel (2 kapszula) hatóanyagtartalma NRV*%
B3-vitamin 16 mg 100%
B6-vitamin 1,4 mg 100%
Jód (barna alga kivonatból) 150 µg 100%
Szelén 100 µg 181,8 %
Króm 40 µg 100%
Ligetszépe olaj (ebből GLA 36 mg) 400 mg **
Guarana kivonat (koffein 12,5 mg) 56,8 mg **
Citrus aurantium ( ebből szinefrin 10mg) 33 mg **

Az érdekelne, hogy szedhetem-e ezt a kapszulát.

Köszönettel:

Varga-H. Szilvia

Válasz

Próbálja meg, de ne reggel szedje, amikor a Letroxot hanem este vagy délben.
Hozzáteszem, hogy nem tartom jó ötletnek a nagy jódtartalom miatt.

Koppány Viktória dr.

Kérdés

Tisztelt Endokrinközpont!

Megszeretném kérdezni,hogy az orvostudomány mai állása szerint,ha valakinél hyperandrogenizmus-t állapítanak meg,és a pajzsmirigynél,agyalapi mirigyben,mellékvesében nincsen eltérés,illetve IR sem igazolható,akkor csak a Cypromix és hasonló készítmények jelentenek megoldást? Növényi ösztrogénekkel nem lehet ellensúlyozni ezt az állapotot?

Előre is nagyon köszönöm megtisztelő válaszukat!

Üdvözlettel:

Zoé

Válasz

De lehet ellensúlyozni. Azonban hogy semmi oka ne legyen az azért nem biztos!

Koppány Viktória dr.

Kérdés

Tisztelt Doktor Úr / Hölgy!

Érdeklődnék a felől mit is jelent az emelkedett se-kalcitonin szint?
THS algoritmussal 0.35
Thyreoidaperoxidáz elleni antitest 593
Kalcitonon 19.300

Végeztek cytologiai vizsgálatot.
A látott kép alapján papillaris neoplasia,gyulladás nem vetődött fel,ugyanakkor a látott kép nem magyarázza a klinikailag leírt emelkedett calcitonon szintet.A cytologia ennek hátterében álló okot nem tudott feltárni.
Kérdésem szükséges e a műtét?
Köszönöm válaszát.
tisztelettel.:Éva

Válasz

Kedves Éva !



Nem írta meg milyen mértékegységben szerepel az érték.
Az emelkedett calcitonin szint a medullaris pajzsmirigy carcinoma és a MEN szindróma mellett más ok miatt is előfordulhat.

A műtéti indikáció, a részletes endokrinológiai kivizsgálás és sebészeti konzílium alapján állítható fel.



Üdvözlettel,



Dr. Tar Attila

Kérdés

Tisztelt Doktor Úr!

Én egy 15 hetes kismama vagyok,és azzal a kérdéssel fordulok Önhöz,hogy a véreredményemben a TSH értékem 9.900 lett. Mennyire ártalmas ez a magzatra nézve? Letrox-ot írtak fel amit naponta kell szednem.Ez nem befolyásolja a magzat fejlődését?

Köszönettel!


Németh Anita

Válasz

Mindenképp szedje a gyógyszert!
Nem jó a magas TSH a magzatnak. Rendszeresen ellenőrizzék a hormonokat!

Koppány Viktória dr.

Kérdés

Tisztelt Doktor Úr/ Doktor Nő!

Egy kérdéssel fordulnék Önhöz:
Fél évvel ezelőtt kaptam egy Mirtazapin nevű gyógyszert, melyre elég rosszul reagáltam ( ájulások,stb), így 1hónap szedés után elhagytam. Az elmúlt 5hónapban egyértelműen a gyógyszerhez kapcsolható tüneteim voltak és vannak, melyek nem akarnak elmúlni annak ellenére, hogy hónapok óta elhagytam a gyógyszert (személyiségváltozás, tompa hallás, orrdugulás, orrvérzés, szaglás-ízlelés elvesztése, pattogás fülben és orrban, köhögés, fájdalmas menstruáció, migrén, gyulladt érzés a fejben és arcon, ájulások, tudatzavar, gyors szívverés, súlyos tájékozódási,memória és koncentrációs zavarok, hőmérsékletet nem érzékelek, nem tudok ásítani, nem érzek soha jóllakottságérzést, érzéketlen bőr, stb).
Kérdésem, hogy mi okozhatja azt, hogy a tüneteim nem szűnnek, csak súlyosbodnak?
A gyógyszer előtt semmi hasonló problémám nem volt. Ön szerint érdemes lenne esetleg egy hisztamin vizsgálatot csinálni?

Nagyon köszönöm előre is válaszát!

Nikolett

Válasz

Kedves Nikolett!

A Mitrazapin egy speciális gyógyszer, amit pszichiáter javasol és ír fel, egy általa felállított diagnózis esetén.
Amennyiben feltételezhető, hogy a gyógyszer okozza a panaszokat, feltétlenül a felíró orvoshoz kell fordulni, aki rendelkezik kellő tudással, tapasztalattal a gyógyszert illetően. Amennyiben indokolt, el tudja dönteni, milyen egyéb gyógyszerre cserélhető.
Így általánosságban, ismeretlenül ennél részletesebb tanácsot nem tudok adni.

Üdvözlettel: Dr Kapocsi Judit

Munkatársaink
Hírek
Pajzsmirigy nélkül- hogyan tovább?

Pajzsmirigy nélkül- hogyan tovább?

A pajzsmirigy hormonjai szinte az egész test működésére komoly befolyást gyakorolnak, éppen ezért lepődnek meg sokan azon, ha az orvosuk a szerv teljes eltávolítását javasolja. Hogy ekkor mit kell tenni? A kérdésre dr. Békési Gábor PhD, a Budai Endokrinközpont pajzsmirigy specialistája adott választ.

további részletek »
Teszt- derítse ki, vajon küzd-e valamilyen hormonzavarral

Teszt- derítse ki, vajon küzd-e valamilyen hormonzavarral

A hormonzavarok különböző formái sokaknál felléphetnek, sőt, gyakran úgy, hogy az érintettek még csak nem is tudnak róla. Ennek oka, hogy igen általános tüneteket produkálhatnak, így nem is gondolnak arra, hogy pl. az állandó fáradtságukat, menstruációs zavarukat vagy emésztési problémájukat valamilyen betegség okozza. Tesztünkben összeszedtük azokat a panaszokat, melyek endokrin zavarra utalhatnak, így ekkor érdemes vérvétel útján megbizonyosodni arról, vajon valóban hormonális betegség okozza őket. A teszt összeállításában dr. Polyák Annamária, a Budai Endokrinközpont endokrinológusa volt segítségünkre.

további részletek »

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Copyright 2012 © Prima Medica Egészségközpontok. Minden jog fenntartva

Desigbed by www.free-dimension.hu • Developed by www.sulczr.hu

Az oldalon feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák!