A szervezet egy állandó helyzet, az un. homeosztázis (pl hőmérséklet) megőrzésére törekszik. A „homeosztázis”, egy egyensúlyi állapot, amely alapvető az élet szempontjából.
Stressz: a homeosztázis átmeneti zavara, amelynek helyreállítása a szervezet állandó feladata.
Stresszorok: a szervezet egyensúlyát veszélyeztető külső és belső tényezők.
A stresszorok azonnali hatást gyakorolnak az idegrendszerre, mely a következő tünetekben nyilvánul meg: pupilla tágulat, csökkenő nyálelválasztás, szívdobogás, szapora légzés, csökkenő gyomor- és bélmozgás, a húgyhólyag elernyedése.
A folyamatos stressz és annak fel nem dolgozása előbb-utóbb megbosszulja magát, s a szervezet jelez. Az állandó nyugtalanság, a látszólag minden ok nélküli idegesség alvászavart okoz. A stressz és az alvászavar együtt a hormonháztartás felborulásához vezet.
Az endokrin és az immunrendszer kóros állapotának létrejöttében alapvetőek a különböző okokból kialakult stressz állapotok. Ennek lényege az, hogy a lelki vagy testi túlterhelés a mellékvese (u.n. stressz szervünk) működését fokozza, majd annak kimerülését eredményezi, amely autoimmun betegségekhez vezethet.
Depresszió vagy éppen felfokozott ingerlékenység – olyan tünetek, amelyek miatt elsőre nem biztos, hogy a pajzsmirigy működészavaraira gondolunk. Holott dr. Polyák Annamária, az Endokrinközpont belgyógyásza, endokrinológus, diabetológus szerint a hangulatban beállt változások akár pajzsmirigy alulműködésre vagy túlműködésre is utalhatnak, ezért további tünetek esetén érdemes ebben az irányban is vizsgálódni.
A legújabb kutatások szerint a zsírszövetek inzulinra adott válaszreakcióinak különbsége lehet az oka annak, hogy az inzulinrezisztencia és a 2-es típusú cukorbetegség gyakoribb az elhízással élő férfiaknál a nőkhöz képest. Dr. Polyák Annamária, az Endokrinközpont endokrinológusa, belgyógyász, diabetológus elmagyarázta az eredményeket és a komplex kezelés jelentőségére hívta fel a figyelmet.
Az elmúlt hetekben terjedt el a világhálón egy hirdetés dr. Egyed-Fekete Ágnes és Drégely Anikó nevével, amelyben egy fogyókúrás termék vásárlására buzdítják az olvasókat – megtévesztő módon még egy ismert weboldal megjelenését is imitálva. Személyüket és szakmai ismertségüket felhasználva, őket a cikkben szakértőként jelölve próbálja meggyőzni a potenciális vásárlókat a termék hitelességéről.