Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr!



Pár éve folyamatosan fogyok. Inzulin rezisztenciával diagnosztizáltak meg pajzsmirigy alulműködéssel, de nem vagyok benne biztos, hogy ezek a betegségek valóban közrejátszanak eűű a fogyásomban, vagy hogy egyáltalán tényleg ilyen betegségeim vannak. A közelmúltban egy ultrahangos vizsgálaton kimutatták, hogy az epevezetékem meg van törve,

Utánaolvastam a dolognak és úgy vélem, hogy az epe lebontó hatásának hiánya miatt vagyok képtelen felvenni a tápanyagot, viszont megoldást nem találtam a problémára. Egyre többször vagyok beteg, rengeteg táplálékkiegészítőt szedek, igyekszem minél többet enni, de képtelen vagyok hízni. Milyen megoldást javasol? Mit kéne szednem az ételek mellett, előtt, után, hogy felszívódjon a táplálék?

Előre is köszönöm válaszát,



Krisztina.
Tisztelt Krisztina!



A fogyás miatt részletes kivizsgálást javaslok, gastroenterológiai vizsgálatokat, mert a panaszai hátterében nem gondolnék elsődlegesen endokrinológiai problémára.

A gastroenterológiai kivizsgálás kapcsán egyértelműen megállapítható, milyen felszívódási zavar áll fenn (ha van egyáltalán), és ennek megfelelő kezelés szükséges.



Üdvözlettel,

Polyák Annamária Dr.

Tisztelt Doktor Úr/Nő!

Évek óta szedek naponta 50 mg L-Thyroxint pajzsmirigy alulműködésre. Most váltottam ki az első fogamzásgátlómat, Rezia 3 mg/0,02 mg. Az a kérdésem lenne, hogy a kettő befolyásolja egymást esetleg? Jelenleg a biztonság kedvéért csak a fogamzásgátlót szedem.

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Bernadett!



Nyugodtan szedje az 50 ugr L-Thyroxin mellett a fogamzásgátló gyógyszert is. Nem okoz problémát a kettő együttes szedése.



Üdvözlettel,

Polyák Annamária Dr.
Tisztelt Doktornő!



Véleményét szeretném kikérni arról, hogy milyen fogamzásgátlást ajánlana számomra. 36 éves, 3 gyermekes(több gyermeket egyelőre nem tervezünk) normál testalkatú nő vagyok, szeretném a hormonokat elkerülni, de biztonságos megoldást keresek. Állandó partnerem van.Eddig Cerazette-t szedtem (még mindig), de a pár hónapja már nem szoptatok.

Annyit elmondanék még, hogy pco-t diagnosztizáltak nálam, gyógyszert már nem szedek rá a 3. terhesség óta, próbálom a diétát tartani, de erős szőrösödéssel és enyhébb pattanásossággal is küzdök. Édesapám és neki lánytestvére is melldaganatban mentek el.

Ezek függvényében kérdezném, hogy alkalmas-e számomra a hormonmentes spirál. Illetve milyen mást ajánl, ha a spirált mégsem.



Köszönöm a választ, O. Szilvia
Kedves Szilvia!



A hormonmentes spirál alkalmas Önnél a fogamzásgátlásra.

Tekintettel arra, hogy vannak a PCO-ra utaló tünetei, pár hónap múlva javasolnák azért egy hormonstatus felmérést.



Üdvözlettel,

Polyák Annamária Dr.
Kisgyermek korom óta izzadnak a végtagjaim,nyáron fokozottan .Sajnos örökölte a fiam és alányom is. Már mindenféle vizsgálatokat végeztek, sajnos eredménytelenül. Lehet,hogy nincs gyógymód?
Tisztelt Székely Ferencné!

Endokrinológiai kivizsgálás történt?



Üdvözlettel:Nagy Anett
Tisztelt Doktörnö/doktorúr! 2009 óta szedek l tiroxint, 50ugr keztem majd 100-zal folytatam, jelenleg 125-re emelték az adagot mert az értékém ths:4.8148,ft4:8.68, az a baj hogy ha emelik akkor lemegy az érték ths :0.1-re,ft4:19.45-re,ilyenkor csönkentik az adagot 75-100-ra,de akkor meg ths :4felett van az ft4:19felett van Ezt csináljuk évek óta, a kilok meg csak jönnek fel jelenleg 86kg vagyok és nagyon fáradékony, el vagyok keseredve hogy nem tudok le fogyni és mindig más adagot kell szedni, Az lenne a kérdésem hogy be lehet e álitani hogy normálisan müködjön??? Az ultrahang eredményem :bal lebeny 16:12:38mm,jobban lebeny 16:13:41mm,a mirigy állomány a szokotnál echosszegényebb szerkezetü vascularisatioja fokozott, Válaszát elöre is köszönöm!
Tisztelt Nagy Lászlóné!



Köszönjük kérdéseit. Interneten keresztül véleményt alkotni általánosságban tudnak szakorvosaink! Az Ön esetében már konkrét kérdések merülnek fel, amelyeket személyes konzultació alkalmával az eddigi előzmenyei áttekintésével tud mondani, figyelembe véve az állapotát, betegségeit, gyógyszereit, életvitelét.

Üdvözlettel:Nagy Anett

Tisztelt Doktor Nő/Doktor Úr!



10 hetes várandós kismama vagyok, és a TSH értékem 0,14., ami a lelet adatai szerint kívül esik a referenciatartományon. A T4 szabad frakció értéke 19,52, a T3 szabad frakció értéke pedig 5,8, ami a referenciatartományon belül volt. A kérdésem az lenne, hogy a TSH érték eltérése okozhat-e a babánknál magzati károsodást, illetve fel kellene-e keresnem endokrinológust? Korábban soha sem volt pajzsmirigy problémám a korábbi várandósságaim alatt sem (a jelenlegi a 3. terheségem), így nem tudom mennyire kellene aggódnom a leletem miatt, és mi volna a teendőm.



Válaszát előre is köszönöm!



Üdvözlettel:

Ildikó
Tisztelt Ildikó!



Javaslom, hogy keressen fel endokrinológust,aki a megfelelő kezeléssel beállíthatja a tsh értékét.

Jelenleg mai nap folyamán van egy lemondásunk Polyák Annamária drnő rendelésére,aki megtudná nézni a leleteit.

Üdvözlettel:Nagy Anett
Kedves Doktornő!



Clostilbegyt tablettát szedek immár 2.hónapja. 19.napi progeszteron szintem 74.35 , mai 21. napon 44.1 . Azt szeretném kérdezni, hogy eszerint nem jött létre terhesség, ugye?...köszönöm szépen válaszát! Beáta
Tisztelt Beáta!



Kérem keressen fel egy nőgyógyász szakorvost, aki pontos választ tud adni esetleg egy ultrahang vizsgálattal együtt.

Üdvözlettel:Nagy Anett
Tisztelt Doktornő!

Vércukor terheléses vizsgálatom eredményei a következők.

Éhgy:5,5

60perces:6,8

120perces:3,4

Inzulinom:8,7

60perces:185

120perces:28,9

Homa index:2,13

Szeretném megkérdezni,hogy az eredményeim alapján lehet e beszélni inzulinrezisztenciáról?Amennyiben igen,hozzájárulhat a sikertelen teherbeeséshez.

Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel:D.Henriett





Tisztelt Duleba Henriett!



A Homa index 2 alatti értéknél normális, így előfordhulhat hogy a sikertelen teherbeesés oka a fenn álló inzulin rezisztencia.
T. Doktor nő/ Doktor úr!

26éves nő vagyok, és abban szeretnék tanácsot kérni Öntől, hogy házilag elvégzett teszt alapján kiderült, hogy a szervezetemben elszaporodott a candida gomba. Arra gyanakszom, hogy a vissza-visszatérő nőgyógyaszati problémám, illetve a gyomrommal/beleimmel kapcsolatos gondjaim is ebből eredhetnek. 3hónapja sorra jönnek ki rajtam gennyedző/ nedvedző mély nagy sebek, amellyek nagyon nehezen gyógyulnak, és kezdetben csak 3 volt a 2 mellemen, de mostanra megszaporodtak, főleg melltájékon, de volt hatamon, hasamon, végtagjaimon is kb 3-4. Elképzelhető, hogy az új tüneteimet is ez okozhatja? A napokban megyek bőr-, ill. nőgyógyászatra. Elkezdtem multivitamint szedni a legyengült immunrendszerem megerősítésére, és aktív szenet is elkezdtem a mai naptól, hátha javít az állapotomon.

Elsősorban azt szeretném tudni, hogyan állíthatnám vissza az elburjánzott gombát, milyen módszer/módszerek léteznek erre, kb mennyi idő alatt áll ez helyre?

Milyen orvoshoz tudnék ezzel fordulni a fent említetteken kívül.

Tisztelettel Dj/26.
Tisztelt Kérdező!



Panaszai hátterében állhat endokrinológiai probléma is, de előfordulhat hogy egy dietetikus a megfelelő étrend betartásával is tudna segíteni.

Üdvözlettel:Nagy Anett
Tisztelt Doktorúr/Doktornő!

12 éves fiúgyermekem terheléses vércukor és inzulinértékei a következők: cukor 0' : 5,0 60' : 5,8 120' : 5,9 inzulin 0' 5,4 60' : 45,6 120' : 50,4

Szeretném megtudni, hogy ezekkel az eredménnyekkel van-e teendő ( engem aggaszt, hogy a 120 perces értékek tovább emelkednek) köszönöm válaszát, üdvözlettel Irén
Tisztelt Irén!



Központunkban Tar Attila Főorvos Úr foglalkozik gyermek endokrinológiával, kérem keresse fel, amennyiben van rá lehetősége.



Üdvözlettel:Nagy Anett

Hírek

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

Az IR kialakulásában több tényező is közrejátszik. Arról azonban általában kevés szó esik, hogy a cirkadián ritmus hogyan befolyásolja az inzulinszintet. Dr. Borús Hajnallal, a Budai Endokrinközpont diabetológusával beszélgettünk erről a témáról.

További részletek
Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

A cukorbetegség és a prediabetes terápiájában fontos szerepet tölt be a metformin. Sokszor hallani, azonban, hogy a páciens érzékenyen reagál a készítményre; emésztési panaszokat, hányást, hasmenést okoz. Ilyenkor mit lehet tenni? Más készítményre van szükség? Esetleg lassabb dózisemelésre? A kérdéseket dr. Borús Hajnal, a Budai Endokrinközpont diabetológusa válaszolja meg.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

PRIMA MEDICA