Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor Úr!



62 éves 10 éve Inzulinnal kezelt cukorbeteg vagyok.

E mellett pajzsmirigy problémával kezelnek gyerekkorom óta a 90-es évek elején műtöttek ezzel.

Az utóbbi időben iszonyatosan izzadok a legkisebb terheléstől is.De minden tünetet észlelek magamon mit erről írnak, fáradékonyság és iszonyú ingerlékenység is. Ez akár pár lépés után is előfordul. A háziorvosom azt mondta "meleg van ezért izzadok" A TSH értékeim a három havi ellenőrzés során normálisak.

Jelenleg napi 2 L-Thyroxint szedek.

Az inzulin mennyisége 20-22-28 egység Apidra nappali és 84 egység Toujeo éjszakára.



Kérem válaszát, tisztelettel: Ferenc



Kedves Ferenc!



Panaszai alapján javaslom, jelentkezzen endokrin szakrendelésen, valamint kardiológiai vizsgálaton.

A szénhidrát háztartása egyensúlyban van? Milyen gyakorta vannak alacsony vércukor értékei?



Az izzadás okának és az alacsony fizikai terhelhetőségének részletes kivizsgálása szükséges.



Üdvözlettel,

Polyák Annamária
Tisztelt Endokrinközpont!



PCOS-t, és hyperandrogenizmust állapítottak meg nálam, amire több éves kihagyással újra fogamzásgátlót kezdtem szedni, mert annyira el voltam keseredve a hajhullás/hajritkulás miatt. Most lesz 6 hónapja, hogy ismét szedem a fogamzásgátlót, de sajnos, nincsen javulás a hajhullás terén. Az inzulinrezisztencia nem lett egyértelműen megállapítva nálam, 5 orvosból 3 azt mondta, hogy nincsen, 2 pedig azt, hogy valószínűleg van. Pajzsmirigyemnél mindent rendben találtak, bár göbök vannak. A mellékvesémet is vizsgálták, és ott sem találtak semmit.

Megszeretném kérdezni, hogy Önök szerint még van rá remény, hogy hat a fogamzásgátló, ha igen, körülbelül mikor? Illetve még azt ,hogy lehet-e mellette E-vitamint szedni, mert úgy hallottam, hogy az progeszteron tartalmú, így félek, hogy a fogamzásgátló formájában bevitt ösztrogén hatását gyengíti.



Előre is nagyon köszönöm megtisztelő válaszukat, és várom!
Kedves Enikő!



A hajhullás eredetének tisztázásához hiányosak az információk a számomra.

A pajzsmirigyénél az ellenanyagszint is negatív volt?

Góckutatás történt-e a hajhullás miatt?

Milyen a prolaktin szintje?

Milyenek az OGTT során vizsgált inzulin szintjei?

Szedett-e metformint?



A fogamzásgátló tabletta mellett E vitamint szedhet.



Üdvözlettel,

Polyák Annamária Dr.
Tisztelt Doktor Úr/ Doktor Nő!



29 éves nő vagyok, normál súllyal, semmilyen egészségügyi panasszal. Babát tervezünk a férjemmel, ezért elmentem egy vérvizsgálatra, ahol minden érték jó volt, kivéve a TSH, ami 4.2 lett. Elmentem egy endokrinológushoz (nem Önöknél) aki azt mondta, hogy szedjek szelént de egyéb tenni való nincs. Bennem maradtak kételyek, mert nagyon sok helyen azt olvastam, hogy az ideális érték terhességhez 1-2 között van.

Valóban elég a szelén vagy esetleg szükséges lenne más is?



köszönettel

Krisztina
Tisztelt Krisztina!



Elegendő lehet a szelén is, de célszerű kontrollálni 1-2 hónap múlva az értékét, ha nem csökkentette nagy mértékben a tsh érétékét célszerű gyógyszeres kezeléssel rásegíteni.
Tisztelt Cím!

10 éve szinte folyamatosan kisebb nagyobb petefészek cisztákkal küzdök, többször volt endometriózis miatt műtétem. Az lenne a kérdésem, hogy Önök tudnak-e tanácsot adni, hogy ezek megszűnjenek.

Köszönettel:

Móni
Tisztelt Horváth Mónika!



Endokrinológus szakorvos tud segíteni Önnek,illetve dietetikus által összeállított étrenddel,mely speciális, a problémájának megfelelő, csökkenthet panaszain.

Üdvözlettel:Nagy Anett
Jó napot kívánok!

Kortizol szint,valamint pajzsmirigy TSH mérésre milyen laborvizsgálatot ajánlanak elvégeztetni? Van átfogó vizsgálatra lehetőség? Előre is köszönöm a választ.
Tisztelt Éva!



Kortizol, ACTH, TSH,T3,T4, a-TPO szint meghatározás vérvétellel meghatározható.

Üdvözlettel:Nagy Anett
Májer Szilvia vagyok 38 éves nő aki boldog párkapcsolatban él

és kisbabát szeretne. Évek óta küzdök pajzsmirigy alulműködéssel

ami már a napokban beállt. Mai vérvétel során viszont megállapításra került emelkedett prolaktin szint ami 35,3.

Azt mondta a belgyógyász hogy ez akadályozza a teherbe esést.

Fogamzásgátló Nuvaring hüvelygyűrű használatát március óta abba hagytam. Az lenne a kérdésem hogy erre az emelkedett prolaktin szintre kell e valamilyen gyógyszert szedni, ha igen mit és így mennyi a teherbeesés esélye és ez mitől alakul ki? Válaszát előre is köszönöm.



Üdvözlettel: Májer Szilvia
Tisztelt Májer Szilvia!

Személyes konzultáció keretében pontos választ kaphat rá, hogy milyen mennyiségű gyógyszert szükséges kapnia. Normál tartomány 59-619 érték között mozog, de ez labortól eltérő lehet.

Üdvözlettel:Nagy Anett

Tisztelt Cím!

Azzal a kérdéssel fordulok Ön/Önökhöz, hogy van-e rá esély, hogy napi 1 tabletta 50 mikrogrammos Letrox szedése mellett 4 hét alatt 4,3-ról 2 alá lemenjen a TSH érték?



Válaszukat köszönöm.
Van, persze!



Koppány Viktória dr.
Tisztelt Doktornő!

Az lenne a problémám, hogy az előző férjemtől 4 évig nem estem teherbe. A nőgyógyászok nem tudtak érdemben semmit mondani. Magamtól elkezdtem E-vitamint, és cinket szedni. Abban a hónapban terhes lettem 4 év után, de sajnos spontán vetélés lett belőle. A mostani párommal fél éve próbálkozunk, de megint semmi. A nyakam kissé duzzadt a pajzsmirigynél. Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e köze a pajzsmirigynek ahhoz, hogy nem esek teherbe?! Illetve a nyaki duzzanat egyértelművé teszi-e, hogy pajzsmirigy áll a háttérben?! A ciklusom nagyon rövid lett a fél év alatt. Körülbelül 20 napos. Tehát 2 hetente jön meg a menstruációm. Előre is köszönöm a válszát.

Tisztelettel; E.
Tisztelt E!



Igen,befolyásolja a gyermekvállalást a pajzsmirigy működése és sajnos vetélést is okozhat.

Célszerű endokrinológust felkeresni.

Üdvözlettel:Nagy Anett
Udvozlom! Szeretnem a segitseguket kerni! Mar negy eve van jelelen az eletemben autoimmun pajzsmirigyalulmukodes.Sajnos mostanaban surun fordul elo hogy legszomjam lesz.Volram tudo es kardiologian nincs szervi elvaltozas.Kerdesem az hogy ez a tunet lehet az alumukodestol? Sok helyen olvastam hogy igen.Valaszat elore is koszonom
Tisztelt Ando Mária!

Igen, okozhatja a pajzsmirigy nem megfelelő működése.

Üdvözlettel:Nagy Anett
Üdvözlöm!



Kislányom augusztus 2.-án töltötte be a 8. évét. 2 napja vettem észre hogy elkezdett nőni a melle ,és kezd a szőrösödni . Sokkal szőrösebb mint egy átlag gyerek ,gondoltam is rá hogy el kellene vinnem kivizsgáltatni . :( Normális dolog ez ? Nem lehetne valahogy visszatartani még egy pár évre ? Kislányomat nagyon megviselte ez az egész ,próbálom neki elmagyarázni hogy ez normális dolog . Félek hogy az iskolában csúfolni fogják miatta. Kérem adjon valami tanácsot ,elvigyem kivizsgáltatni ? Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelt Anita!



Gyermek endokrinológusunk Tar Attila Főorvos Úr, aki eltudná indítani kivizsgálás irányába. Esetleg lehet nézetni egy hormonszintet laboratóriumi vizsgálattal.

Üdvözlettel:Nagy Anett

Hírek

3 jel, ami pajzsmirigy daganatra utalhat

3 jel, ami pajzsmirigy daganatra utalhat

A pajzsmirigy daganatos megbetegedéseinek száma növekvő tendenciát mutat, ezért érdemes tisztában lenni a figyelemfelhívó tünetekkel. Dr. Békési Gábor PhD, a Budai Endokrinközpont pajzsmirigy specialistája ezeket a panaszokat osztotta meg.

További részletek
Ezekre figyeljen, ha pajzsmirigybetegként vitaminokat szed

Ezekre figyeljen, ha pajzsmirigybetegként vitaminokat szed

A pajzsmirigyzavarok igen gyakoriak, így nem csoda, hogy ma már több vitamin és táplálékkiegészítő létezik, melyek az orvosi kezelés támogatását segítik (rossz esetben annak helyettesítését). Dr. Bérczy Judit , a Budai Endokrinközpont holisztikus szemléletű endokrinológusa elmondta, mi mindenre kell figyelni, ha valaki pajzsmirigyzavarra vitaminokat és ásványi anyagokat szeretne szedni.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

PRIMA MEDICA