Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Kedves Dokror Úr/ Nő!!



MIvel a családban előfordul cukor illetve pajzsmirigybetegség /és fogyási problémám van tehát hiába szigorúan diétázok és aktívan mozgok /emiatt elmentem laboratóriumba én is !

A következő eredmények születtek:



Éhgy. glükóz: 5,7 mmol/ 3,8-6,0

60perces 7,1 mmol/L -----------

120perces: 3,8mmol/L - 4,1-7,8

Inzulin: 7,9 mlU/L 3,0-25,0

inzulin 60 perc 50,8 mlU/L ---------

Inzulin 120perc: 17,8mlU/L ---------

Inzulin rezisztencia/HOMA index/: 1,65 Normális<2

FT4 16.34pmol/L 11,50-22,70

FT3: 4,35 pmol/L 3,50-6,50

TSH: 11,100 mlU/L + 0,550-4,780



És L-Thyroxin-ból 150mg-ot szedek minden reggel éhgyomorra és nem eszek utána sem minimum 1,5h-ig.



Szeretném megkérdezni ezek az értékekkel szorulok-e kezelésre illetve keressek-e fel szakorvost? Ha igen kit tud ajánlani?

Üdv.:Klaudia
Kedves Gergitsné Váradi Klaudia!



Keressen fel egy endokrinológus szakorvost, mert a gyógyszer szedése mellett is magasabb a tsh értéke. Központunkban Koppány Viktória, Lőrincz Ildikó illetve Bérczy Judit doktornőket tudom javasolni.

Amennyiben könnyebbséget jelent Önnek, weboldalunkon keresztül online is tud időpontot foglalni.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Tisztelt Doktornő.

Azt szeretném kérdezni, hogy a d vitamin csökkentheti a Dienille fogamzásgátló hatását?
Kedves Bushbaby!



Nem tudunk D-vitamin ilyen mellékhatásáról.



Tisztelt Dr Nő/Úr!

Pajmirigy alülműködésbe(hashimoto)szenvedek,Letrox 50mg szedek és Normoxilt az orvosom tanácsára.

Kérdésem az lenne hogy babát szeretnénk inszemináció elött állunk és hogy milyen vitaminokat szedhetek?

Jódos terhesvitamintól belobbant a gyulladás,most szedek E vitamint 800mg,D3 Freseniust 2000NE,

Béres magnézium+B6 500mg,C vitamint 50mg.

Normoxilon kívül szedjek még szelént és folsavat szedhetek e és ha igen mekkora dózisban?

Köszönettel:Veronika



Kedves Veronika!



Az Ön esetében jódpótlás csak terhességben szükséges, addig tilos. A pajzsmirigye szempontjából elég a Normoxil.

A többi vitamin pótlásához kérném szépen, hogy az inszeminációt végző doktorral egyeztessen. Van a piacon olyan terhesvitamin, ami nem tartalmaz jódot, és elvileg elegendő a benne lévő fólsav is.



Üdvözlettel,

Polyák Annamária Dr.
T. Doktor Ùr,



Vitiligo-m van, ès ezèrt èrdeklődnèk èrdemes lenne pajzsmirigy vizsgàlatot csinàltatni. Milyen szövödmènyek lehetnek, tudom-e lassitani a folyamatot. Köszònettel,



Istvàn

(45 èves)
Kedves István!



A vitiligo lehet csak esztétikai probléma, és lehet egyéb betegség kísérője.

Autoimmun betegségekre kellene szűrést végeztetnie.

Azt javaslom, jelentkezzen be egy immunológiai szakrendelésre, az eredmények függvényében lehet választ adni a szövődmények ill. a lassítás lehetőségére.



Üdvözlettel,

Polyák Annamária Dr.
Tisztelt Doktor ur,



A segitseget szeretnem kerni a leletem ertelmezeseben, amit nem anyanyelvi kornyezetben vegeztek. Tuneteim alapjan terheleses TRH vizsgalaton vettem reszt, orron keresztul 2mg, 30 perc mulva verteszt.



Az enyhen tartomany felett levo TSH szint 49,4-re ugrott (referencia ertek: 5-15), anti-ig es anti-mik erteken belul van.



Tudna nekem abban segiteni, hogy ez mire utal, mit jelent pontosan? Egesz pontosan mit szimulal ez a vizsgalat? Ft3 tartomanyon belul, ft4 also referencia szinten van.



Elore is nagyon szepen koszonom,



Kata
Kedves Betegünk!



Nagyon tanácstalan vagyok kérdését illetően. Első sorban az okoz problémát, hogy nem tudom, miért került sor a vizsgálatra. Nem tudom mennyi volt a kiindulási TSH. Az, hogy emelkedett, önmagában nem kóros. Az fT4 még az alsó határon belül van, vagy az alatt? Azt sem tudom, milyen panaszai vannak, és hogy szed-e valamilyen gyógyszert. Mi itthon már gyakorlatilag nem végezzük ezt a tesztet. Arra szolgál, hogy megítéljük, milyen az agyalapi mirigy TSH és prolaktin termelő kapacitása. Mindezek alapján javaslom, hogy forduljon endokrinológushoz, és konzultáljon vele.



Üdvözlettel: Dr. Békési Gábor
Tisztelt Cím!



33 éves vagyok, meddőségi probléma miatt kb. 2,5 éve inzulinrezisztancia gyanúval terheléses cukorvizsgálaton voltan, ahol az éhgyomri érték kb. 4-szerese volt a 120 perces érték.

Akkor az orvosom a napi 2 inofolicot ajánlotta, azt monta, hogy ez még nem teljesen az inzulinrezisztancia, hanem a határon vagyok.

Szedtem az inofolicot, azonban sem a terhesség nem jött össze, sem a testsúlyom nem csökkent.

Kb. három hete dietetikushoz mentem, aki azt mondta, hogy inzulinrezisztanciám van, és a 160 ch diétát állította részemre össze, mely mellett szinte azonnal beindult a fogyás is.

Viszont emellett a diéta mellett, ha a legkisebb intenzitással is mozgok (pl. 1 óra séta), csillapíthatatlan szomjúságérzet, és folyamatos vizelési inger jön elő, illetve a mozgás során szédülés.

Korábban is jártam már így, hogy hasonló diéta mellett mozogtam is ezek a tünetek jöttek elő.

Szinte már elviselhetetlen a folyamatos ivás és pisilés, nem túlzok, ha azt mondom, hogy ma kb. 40-szer pisiltem.



Ami még hozzátartozik a diétához, hogy két hónapja egyáltalán nem eszem húst.



Nem szeretném ezt a diétát abbahagyni, mert fogynom mindenképpen kellene min. 10 kg-t, és mozogni is jó lenne, de egyszerűen nem értem, hogy ezek a tünetek miért jelentkeznek.

Hozzáteszem, hogy a vércukrom rendben szokott lenni.



Ha tudnának segíteni, azt nagyon megköszönném.



Üdvözlettel: Takácsné
Tisztelt Takácsné!

A panaszok belgyógyászati-urológiai kivizsgálást igényelnek a leírtak alapján.



Koppány Viktória dr.
Tisztelt Doktor/Doktornő!

29 éves vagyok és pajzsmirigyes már 5 éve, letrox 100 mg szedek, 2 hónapja a vérvételem alapján ez az ideális mennyiség,1.5 éve szültem és nem nézte meg az orvos a leletem csak lerakta mondva rendben van , sajnos nem volt, ennek következtében 12 kg 1.5-2 hónap alatt felszaladt és hulott a hajam illetve menstruációs gondjaim lettek.Az utóbbiak megszűntek a súly maradt,4 hete diétázom és heti 6*sportolok 1 órát ,1200kcl eszem/nap le is ment 6kg ,de most kezd visszajönni pedig keményebben edzek, Ez a pajzsmirigytől van?Mit tegyek?20 kg szeretnék fogyni,de ennyi a teher bírásom!Kérem adjon tanácsot!Köszönettel:Kelemen Szandra
Kedves Szandra!

Ha rendben van a pajzsmirigy hormonlelete, akkor diéta és mozgás a megoldás a fogyáshoz!



Koppány Viktória dr.
Tisztelt Doktornő.

32 éves nő vagyok, magas tesztoszteronra Dienille fogamzásgátlót szedek. Azt szeretném kérdezni, hogy a Dienille okozhat perioralis dermatitist?
Nem okoz.

Fluormentes fogkrémet javasolok pl.



Koppány Viktória dr.
Tisztelt Prof. Dr. Balàzs Csaba! Kb. 4 éve jàrok magànrendelésre pajzsmirigyalulműködéssel(egy vidéki vàrosban)Azonkìv7l, hogy euthyrox gyógyszernek az adagjàt egyszer megnövelte az orvosom, vért vesz illetve ultrahangot csinàl, màs nem történik és nem szűnnek a tüneteim. ( fél pohàr vìzzel veszem be reggel a bogyot, 20 percig nem eszek). A Professzor Úrhoz be lehet jelentkezni ilyen esetben? Köszönettel és Üdvözlettel: Beke Martina
Tisztelt Beke Martina!

Igen, be lehet jelentkezni Professzor úr rendelésére, de jelenleg sajnos decemberi időpontjaink vannak. Kérem hívja a 70/431-9728-as számunkat a bővebb információ miatt.

Üdvözlettel:Nagy Anett

Tisztelt Doktor Ur/Nő,

Pco tunetekre szeretnek alacsony dozisu Naltrexone gyogyszert foliratni amennyiben lehetseges.

Udvozlettel,

Orsolya
Kedves Orsolya!



Személyes konzultáció nélkül sajnos nem lehetséges. Kérem keresse fel kezelő orvosát.

Üdvözlettel:Nagy Anett

Hírek

IR-rel kezelnek, mégsem javulnak a tüneteim-miért?

IR-rel kezelnek, mégsem javulnak a tüneteim-miért?

Az inzulinrezisztencia tünetei gyakran igen zavarók, hiszen az egész megjelenésre hatással vannak. Ugyanis a túlsúlyt, a gyulladt pattanásokat, az arcon megjelenő szőrszálakat nem, vagy csak nagyon körülményesen lehet eltüntetni. A terápia azonban a panaszok csökkenését, megszűnését ígéri. De mi van akkor, ha a várt eredmény elmarad? Dr. Borús Hajnal, a Budai Endokrinközpont diabetológusa erre ad választ.

További részletek
A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

Az IR kialakulásában több tényező is közrejátszik. Arról azonban általában kevés szó esik, hogy a cirkadián ritmus hogyan befolyásolja az inzulinszintet. Dr. Borús Hajnallal, a Budai Endokrinközpont diabetológusával beszélgettünk erről a témáról.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

PRIMA MEDICA