Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

T. Doktor úr/dr nő ! 2015 04 től kezdődően egészségem totálisan sérült.

Mindkét kezemet alagútszindrómával műtötték, 2011-ben, majd jobb kéz hüvelykujjamat pattanó ujjal 2014-ben. Ezután bal kezem gyűrűs ujját operálták pattanó ujjal 2015.04-ben. Eredmény: bal kézfejem megdagadt a kézsebész 3 heti panaszkodásom után reumatológiára irányított, hol meglepetésemre gyógytornát írtak elő !?

Jelenleg mindkét kezem zsibbad, fáradt vagyok, lefogytam 9 kg-ot, hangom néha rekedt Bal felkarom fáj, kezem gyenge,még egy szénsavas palackot sem tudok felbontani. Most hogy írom e levelet zsibbadni kezdenek a kezeim ! Misulid fájdalomcsillapítót szedek, de hatástalan a bal felkaromat illetően, mintha egy csomó lenne a bicepszemen. Sok álmatlan éjszakám volt és ideges az egész testem . Kérem tanácsukat. Üdözlettel Neubauer Róbert



Tisztelt Róbert!



Panaszai alapján Dr.Molnár Jeannette doktornőt tudom javasolni.Kérem adja meg telefonos elérhetőségét a könnyebb egyeztetés végett.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Tisztelt Doktor Úr /Nő. 32 éves hölgy vagyok. Magas vérnyomással küzdök már 3 hónapja. Gyógyszeres kezelést kaptam, Normodiphine 2x2,5 mg. Időközben kiderült hogy magasabb a kortisol szintem (715,2). Erre gyógyszert nem kaptam. Viszont a vérnyomásomom azóta is maradt a magas értékeknél (150-160). Készült pajzsmirigy vérvétel is sTSH:2.050, FT4:14,76,. Az után érdeklődnék hogy ön szerint van e erre valamilyen gyógyszeres kezelés ugyanis úgy tűnik hogy a vérnyomás csökkentő gyógyszer nem használ. Mindennapos rosszullétek gyötörnek, piros arc, nehéz légzés, szédülés, belső remegés. Tudna nekem valami biztatót mondani? Elfogadtam hogy gyógyszert kell szednem csak nyilván szeretném ha ettől ezek a rosszullétek megszünnének. Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel B.Krisztina
Tisztelt Krisztina!



Intézményünkben Kapocsi Judit Tanárnő foglalkozik magas vérnyomás betegséggel, aki egyben belgyógyász doktornő is.

Az említett kortizol szint emelkedése miatt viszont egy endokrinológus szakorvost kellene felkeresni. Vese eredetű problémával Molnár Jeannette doktornő foglalkozik.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Kedves Doktor úr!



30 éves vagyok, és azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy folyamatos fáradtsággal küzdök. Reggel nem tudok felkelni, este alig tudok elaludni, napközben pedig egyszerűen alig tudok koncentrálni, folyamatosan fáradt vagyok és kedvetlen. A tanulás is alig megy emiatt. Mivel másfél évvel ezelőttig 4 évig stresszes munkám volt, így csak arra tudom vissza vezetni, hiába nem dolgozom már. Olvastam, hogy cortizol probléma is járhat ilyen tünetekkel vagy hormonzavar. Mit tanácsolna? Rengeteg vitamint szedek, de az sem segít, sajnos.



Köszönettel,



Enikő
Tisztelt Enikő!



Igen okozhatja kortizol probléma a panaszát,de állhat vas-és vérszegénység illetve pajzsmirigy probléma is a panaszok hátterében,ezért keressen fel egy endokrinológus szakembert.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Kedves Doktornő/Doktor Úr!



Segítségét szeretném kérni, hogy az eredményeim alapján fennáll-e az inzulinrezisztencia? Normális, hogy a 120'-as vércukor érték alacsonyabb az éhgyomri értéknél?



Vércukor 0': 4,5

60': 5,5

120': 4,3



Inzulin éhgyomor: 5,1 mIU/L

60': 61,4 uIU/L

120': 51,3 uIU/L



Köszönöm,

Anna
Kedves Anna!

Inzulinrezisztencia van. Cukorbetegség nincs.Azért esett le a 120 perces vércukorérték, mert előtte a 60 perces inzulin szint magas volt, s így lecsökkentette az utána következő cukrot.

A bemutatott leletek alapján diéta és metformin kezelést javasolok. Várom szeretettel, ha gondolja.



Dr.Koppány Viktória
Tisztelet!

Egy kulonos problemaval fordulok Onnokhoz,ugyanis ferjem(42 ev)testepites celjabol Adrolic (Anadrol)nevu tomegnovelo tablettakat szedett ami teljen tonkretette a szervezet sajat tesztoszteron termelodeset.

Libidoja holtponton van es a nemi vagy teljesen kihalonak latszik ami egy szoktalan allapot.

Kerdesem az lenne hogy varni kell mig ujra termelodni kezdenek a ferfi hormonok vagy van mas modszer ami segitene problemankon?

Valaszat elore is koszonom.

Panna
Kedves Panna!

Kérem, keressenek fel egy andrológust, hogy hogyan lehetne újra beindítani a herék tesztoszteron termelését ( amelyet az Anadrol megszüntetett).



Dr.Koppány Viktória

Tisztelt Cím!



Pajzsmirigy-vizsgálatra szeretnék jelentkezni, hétköznap 18 óra utáni időpontban. Ebben kérem szíves segítségüket.



Üdvözlettel:



Kovács Tímea
Tisztelt Tímea!



Október 05-én 18:20 megfelel esetleg Önnek?

Dr.Koppány Viktória rendelésére tudok leghamarabb időpontot adni.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Tisztelt szakértő!



36 éves nő vagyok, évek óta szeretnénk kisbabát, de sajnos eddig nem sikerült. Már meddőségi központba járunk, a nőgyógyászom és a meddőségi szakértő is nézték a TSH értékeimet, ők mindig azt mondják, minden rendben, hiába mondom, hogy nagymamám és nővérem is pajzsmirigyes volt, hátha nekem is az a baj? Kérdezném, hogy az alábbi értékek alapján Ön szerint indokolt lenne egy kivizsgálás?

T4 2.710

T3 4.29

LH 5.97

FSH 6.19

Prolaktin 308.6

Ösztradiol 416

Progeszteron 34.2

Tesztoszteron 1.3

Inzulin 3.1



Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Klári!

Bár TSH értéket nem írt, de a többi közölt hormonlelet jó, a progeszteron szint alapján volt peteérés is!



Dr.Koppány Viktória
Kedves Doktor Nő/Úr!



Ciklusom 18 napján nőgyógyászati ügyeletre kellett mennem akut alhasi fájdalmak miatt. Az ultrahangos vizsgálat kimutatta, hogy egy 45 mm-es ciszta áll a háttérben mely bevérzett.

A cisztán kívül egyéb szokatlan tüneteim is vannak az elmút három ciklusban: pecsételő vérzés 5-7 nappal a menstruáció előtt, vizesedés, mell erős duzzadása (nagyon fájdalmas), alhasi panaszok, pattanások.

Úgy döntöttem a ciklus 21. napján elmegyek vérvételre, hogy lássam legalább a progeszteron-ösztrogén szinteket. Az eredmények a következőek szerint alakultak: pregszteron 26,79 nmol/l, ösztradiol 975,6 pmol/l.

Ön szerint állhat hormonális ok a panaszaim mögött? Mit tanácsol mitévő legyek?



Válaszát előre is köszönöm.

S.Orsolya
Kedves Orsolya!

Véleményem szerint a nagyméretű petefészek ciszta miatt elsősorban a nőgyógyász kezében van a döntés. A hormonleletek szintjét is sajnos befolyásolta a ciszta.

ilyenkor szoktunk fogamzásgátlót adni a ciszta kisebbé tétele, felszívódásának elősegítése céljából, a gyógyszer a többi panaszra is jó.



Dr.Koppány Viktória
Tisztelt Doktor Úr!

25 éves, PCO-s és inzulinrezisztenciás nő vagyok. A legutóbbi laborleletwemen magas volt az anti TPO szintje. Az orvosom azt javasolta, hogy szelént szedjek. Van-e okom aggódni a magasabb érték miatt?



labor:

ultraszenzitív htsh: 1,06 uIU/ml

szabad T4 meghatározás: 1,14 ng/dl

anti-TPO 35,09 IU/ml
Kedves Betegünk!



Az Ön által küldött leletek szerint a pajzsmirigy működése megfelelő. Ilyen esetben az anti-TPO magasabb értéke nem igényel tennivalót. Érdemes évente egy TSH kontrollt végezni. Mindaddig, amíg ennek értéke jó, nem kell aggódnia.



Üdvözlettel: Békési dr
Tisztelt Doktornő/úr!





Szeretném kikérni a véleményüket a következő leletemről.



cukor 4,9

cukor 60' 8,5

cukor 120' 4,6





Inzulin 18,7

Inzulin 60' 162,9

Inzulin 120' 34,0



HOMA-IR 4,1





Szeretném tudni hogy van -e inzulinrezisztenciám?

És hogy ez az érték gátolhatja-e a teherbeesést?



előre is köszönöm a válaszukat
Kedves Zsófia!

Igen, van, készséggel kezelem, ha gondolja.



Dr.Koppány Viktória

Hírek

Mi lehet a T4 érték eltérésének oka?

Mi lehet a T4 érték eltérésének oka?

A T4, vagyis a tiroxin hormon az anyagcsere szabályozójaként működik, és szerepet játszik az izomfunkcióban, az emésztésben és a csontok egészségének megőrzésében is. Dr. Skurdenka Beatrix, a Budai Endokrinközpont belgyógyásza, endokrinológus főorvos azokra a tünetekre hívta fel a figyelmet, amelyek esetén fontos a T4 hormon szintjének ellenőrzése.

További részletek
Betegbiztonságot veszélyeztető visszaélés Prof. Békési Gábor PhD nevével

Betegbiztonságot veszélyeztető visszaélés Prof. Békési Gábor PhD nevével

Fontos, betegek biztonságát veszélyeztető internetes visszaélésre hívja fel az Endokrinközpont minden páciens figyelmét.
 

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

PRIMA MEDICA