Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor Úr/Nő !



A tsh szintem 9750

ft4 14.3

acth 120.3

kortizol 371.2

nátrium 138

kálium 5.3

klorid 100



Felírtak letroxot,de attól viszont borzasztóan izzadni kezdek,holott soha nem izzadtam még nyáron sem,ebből gondolom ,hogy köze van a letroxhoz.Ezt jeleztem is ,erre elküldtek újabb tsh mérésre ,és inzulinszint mérésre is. A kérdésem az lenne ,hogy a letrox okozhat cukorbetegséget ,mert akkor miért kell inzulinszintet mérni,ha csak alulműködésem van ?



Köszönöttel Novák Petra
Kedves Petra!



Panaszai alapján kérem forduljon szakorvosunkhoz.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Jó napot kívánok!



A kérdésem a következő: Évek óta szedek bromokriptint, az agyalapi mirigy daganatom mérete mégsem csökken. Mi lehet az oka? Szükség van-e másféle kezelésre, esetleg műtétre?



Válaszukat előre is köszönöm!
Kedves László!



A problémára csak a leletek birtokában tudna doktorunk biztosat mondani.Kérem jelentkezzen be egy konzultációra vagy adja meg elérhetőségét,hogy feltudjuk Önnel venni a kapcsolatot időpont egyeztetés miatt.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Tisztelt Doktornő!



33 éves vagyok. Hullik a hajam, sokszor viszket a bőröm az egész testemen (főleg lefekvéskor nagyon zavaró). sokszor vagyok fáradt, motiválatlan, és diéta ellenére sem tudok fogyni, csak tartom a súlyom.



Már nézettem a pajzsmirigyem (vérvétel), utoljára úgy 3 éve, azt mondták minden rendben. (előtte valami minimális eltérést tapasztaltak).



Tervezem, hogy újra kivizsgáltatom magam. A tünetek alapján Ön szerint lehet pajzsmirigy gond?



Válaszát előre is megköszönvén tisztelettel:

Karalyos Judit
Kedves Judit!



Az alábbiakban felsorolt tüneteket okozhatja pajzsmirigy betegség.

Dr.Molnár Jeannette drnőt tudnám javasolni,aki tudna Önnek segíteni.

Kérem adja meg elérhetőségét,hogy feltudjuk Önnel venni a kapcsolatot időpont egyeztetés miatt.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Kedves Doktornő!



Idén 48 éves leszek és december óta nem jön meg a menseszem. Tavaly, tavalyelőtt is volt egy-egy hónap amikor kimaradt, de utána újra megjött. Mindig szőrösebb típus voltam, dús hajjal, az arcomon pihékkel, de az utóbbi időkben ez is fokozódni kezdett és ez nagyon stresszel. Az államon 20 éves koromtól nőnek szőrök, ezeket mindig csipeszeltem. Elmentem nőgyógyászhoz, aki miómán kívül mindent rendben talált. Csináltattam hormonvizsgálatot is, ennek eredménye:



glukoz 5,4

LH 2,47 U/L

FSH 8,59 U/L

Prolaktin 1077 mIU/L

ösztradiol 73 pmol /L alatt

progeszteron 1,6 nmol/L

tesztoszteron 1,0 nmol/L

glukoz terhelés 60' 5,8 terhelés 120' 5,3

inzulin 5,1 terhelés 60' 25,3 terhelés 120' 6,8

HOMA IR 1,2

kortizol 655 nmol/L

DHEA szulfát 1,08 mikromol /L

ACTH 1,71 pmol/L



Azt látom, hogy magas a prolaktin szintem, de mitől? Lehet ettől szőrösödök jobban? Mit tegyek?

Köszönöm: Tina

Kedves Tina!





Kérem adja meg elérhetőségét,hogy feltudjuk Önnel venni a kapcsolatot.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Üdvözlöm. Szeretnék feltenni pár kérdést.. Decemberben vérvételen voltam,és ezek az eredmények lettek:TSH:4,160, Most februárban a TSH:3,160,CRP 5,9, MPV:7,7. Érdekelne,hogy ezek normális értékek?? 15hónappal ezelött volt egy 20hetes terheség megszakitásom,mert beteg volt a baba. De azóta nem sikerül teherbe esnem. Párhónapja renszertelen a menszeszem 9napokat késik. Mit tudna javasolni?? Válaszát elöre is köszönöm. Üdv. Melinda
Kedves Melinda!



Részletesebb kivizsgálásra lenne szükség.Kérem adja meg elérhetőségét hogy feltudjuk Önnel venni a kapcsolatot vagy a 06/70 431 9728-a teleonszámon be tud esetleg jelentkezni.

Dr.Koppány Viktória drnőt tudnám javasolni.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Tisztelt doktor /nő! Pajzsmirigy alulműködésem van és kissé megnagyobbodott,ez befolyásolja -e hogy az áll alatt elkezdet szőr szálak kinőni!125-mg-os Euthyrox-ot szedek,az értékeim a TSH 1,45! Válaszát előre is köszönöm!
Nem a pajzsmirigy az ok!

A TSH normális, az Euthyrox adag megfelelö!



Dr.Koppány Viktória
Tisztelt Doktor úr !



31 éves nő vagyok ,kb 3 hónapja szedek letrox 50 mg tablettát,az első hónapban még semmi problémám nem volt,de azóta folyamatosan rosszul érzem magam. Nem tudok aludni ,pedig régebben 9 órát tudtam egyhuzamban ,aztán soha nem izzadtam ,most már folyamatosan. A kérdésem az lenne ,hogy lehet ,hogy több kárt okoz a letrox ,mint használ ? Nekem eddig semmilyen problémám nem volt azt leszámítva ,hogy vizesedtem,meg pergamen zerű lett a bőröm,most meg már ezek elég íjesztő tünetek. Lehet ,hogy cukorbetegséget okozott a letrox ,vagy valamilyen más komoly betegséget ?
Minél hamarabb vérvétel szükséges reggel, éhgyomorra: vércukor és TSH méréssel!



Dr.Koppány Viktória
Tisztelt Szakértő!

Véleményét szeretném kérni az alábbi laborvizsgálat eredményemről, mely a héten készült.

VC: 5,8

VC 60': 9,5

VC 120': 7,2

Inzulin: 21,7

Inzulin 60': 82,2

Inzulin 120': 137,5

42 éves vagyok, évek óta kezelnek pajzsmirigy alulmükődéssel, melyre 175 Letroxot szedek. Legutóbbi( 2 hónapja) eredményem:

TSH: 0,46

T4: 1,37

T3: 3,01

Október óta diétázom (1400 kcal és 160 CH), de sajnos eddig még csak 10 kg-ot sikerült fogynom.Még legalább 40 kg-ot kéne. Mit tehetek, hogy a fogyásom rendesen beinduljon? Kell-e valamilyen gyógyszert még szednem? Tisztelettel: Erika

Kedves Erika!

Inzulin rezisztencia miatt metformint javasolok szedni így a leletek alapján, vállalom, ha felkeres.

A 10 kg fogyás is szép teljesítmény!

Türelem. A pajzsmirigye teljesen rendben.



Üdvözlettel:Dr.Koppány Viktória
Tisztelt Professzor Úr!

Évek óta küzdünk a gyermekért, ezért rendszeresen nézettem mindig a hormonokat, így a TSH-t is. Eddig rendben is volt, bár a normál érték alsó határához közel, 0,59-0,67 mIU/L, de endokrinológus sem mondta, hogy ez probléma lehetne. Kb. január eleje óta érzékenynek éreztem a nyakamat, és ahogy teltek a hetek, kicsit mintha meg is duzzadt volna, ezért bejelentkeztem UH-ra. Mire odaértem, felment a lázam is, és az UH kimutatta a pajzsmirigy gyulladást. Az eredmény pontosan: jobb lebeny 20*23*42 mm, isthu 5 mm-es, bal lebeny 19*23*39 mm-es. A szerkezet kifejezetten inhomogén, echoszegény területekkel szabdalt. A vascularisatio mérsékelten fokozott. A nyálmirigyek szerkezete megtartott, kóros morfológiájú nyirokcsomó a nyaki régióban nem látható.

Jelenleg a TSH: 0,011, szabad T4: 22,17, antiTPO: 0,4.

Két hete lázas vagyok, eleinte 37,8 C körül, az elmúlt egy hétben szinte minden nap 38,5 C körüli testhőmérséklettel. Túl vagyok már 5 napi antibiotikumon, illetve folyamatosan szedtem gyulladáscsökkentőt is (Algopyrin, Algoflex, jelenleg Cataflam, napi 2). A nyaki duzzanat is nagyobb is lett. Egyelőre azt az információt kaptam, hogy szedjek gyulladáscsökkentőt, és mintavétel javasolt a továbbiakhoz.

A tanácsát szeretném kérni, hogy Ön mit javasolna, hogy lehetne ezt a gyulladt állapotot, lázat, minél előbb és hatékonyan orvosolni?

Kedves Alexandra!



Kérem küldje el elérhetőségét,hogy feltudjuk Önnel venni a kapcsolatot telefonon.



Üdvözlettel:Nagy Anett
Tisztelt Szakértő!



A következő eredmény született az inzulin terhelés vizsgálatakor:

0 perc glükóz: 5.4

120 perc glükóz: 6.1

0 perc inzulin: 9,71

120 perc inzulin: 26.6



Kérdésem volna, hogy a fenti értékek utalhatnak e inzulin rezisztenciára, a vizsgálat

Válaszát előre is köszönöm!



A fenti eredmények utalhatnak inzulin rezisztenciára, diéta elkezdése javasolt.



Üdvözlettel:Dr.Koppány Viktória

Hírek

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

Az IR kialakulásában több tényező is közrejátszik. Arról azonban általában kevés szó esik, hogy a cirkadián ritmus hogyan befolyásolja az inzulinszintet. Dr. Borús Hajnallal, a Budai Endokrinközpont diabetológusával beszélgettünk erről a témáról.

További részletek
Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

A cukorbetegség és a prediabetes terápiájában fontos szerepet tölt be a metformin. Sokszor hallani, azonban, hogy a páciens érzékenyen reagál a készítményre; emésztési panaszokat, hányást, hasmenést okoz. Ilyenkor mit lehet tenni? Más készítményre van szükség? Esetleg lassabb dózisemelésre? A kérdéseket dr. Borús Hajnal, a Budai Endokrinközpont diabetológusa válaszolja meg.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

PRIMA MEDICA