2- es típusú cukorbetegség gyógyszeres és inzulinos kezelése

1- es típusú cukorbetegség felnőttkori terápiája

terhességi cukorbetegség

predibétesz

szövödményes cukorbetegség kezelése

Online bejelentkezés az OrvostKeresek.hu oldal rendszerével történik, ami regisztrációhoz kötött!

 

dr. Porochnavecz Marietta diabetológus szakmai önéletrajza

dr. Porochnavecz Marietta tanulmányai:

  • Semmelweis Egyetem általános orvosi kar

dr. Porochnavecz Marietta szakvizsgái:

  • 1975. Belgyógyászat
  • 1996. Diabetológia
  • 2015. Diabetológiai licenc vizsga

dr. Porochnavecz Marietta nyelvismerete:

  • német,
  • angol alapfok

Publikációk:  

  • 20 közlemény,
  • 16 előadás

dr. Porochnavecz Marietta társasági tagságai:

  • Magyar Diabetes  Társaság

Panaszok mellyek dr. Porochnavecz Mariettához fordulhat:

  • vércukorszint ingadozás
  • gyakori vércukorszint leesés (hipoglikémia)
  • diabéteszes láb
  • homályos látás
  • fokozott vizeletürítés
  • jelentős szomjúságérzet
  • végtagokon jelentkező érzéskiesés, zsibbadás

1970 óta dolgozom a János Kórházban. 2000- 2008 között részlegvezető főorvosként a Diabetologiai és Endocrin betegségekkel foglalkozó II Belosztályon , majd 2008 óta a II Belosztály Diabetes Szakrendelésén dolgozom. Fontosnak tartom a rendszeres gondozást minden diabetes típusban, aminek része  a gyógyszeres th. mellett az életmód therápia ( diéta és mozgás ) A szövődmények irányában végzett rendszeres kontrollt is szükségesnek tartom.

Dr. Porochnavecz Marietta diabetológus magánrendelése Budapesten a Budai Endokrinközpontban.

 

Kapcsolódó cikkeink

Kiugró vércukorszintek - mit tehetünk ellene?

Diabétesz esetén nagy gondot kell fordítani a helyes vércukorszint beállítására. Azonban előfordulhat, hogy az illető gyakran ingadozó értékeket produkál, és hol túl alacsony, hol pedig túl magas vércukor értékeket mér. Ennek nemcsak rövid, hanem hosszú távon is van szerepe a szövődmények kialakulásában. Ezek okairól és kezeléséről dr. Porochnavecz Mariettát, az Endokrinközpont diabetológusát kérdeztük.

Orvos válaszol

Tisztelt Doktornő/Doktorúr!

PCOS t diagnosztizáltak nálam. Elküldött a nőgyógyászom cukorterheléses vérvizsgálatra.
Az eredményeim a következők.
Éhgyomri plazma glükóz: 5,0 mmol/L
60 perc: 5,5 ; a 120 perces: 5,7 mmol/L
Se inzulin éhgyomri : 7,29 mikroU/ml
60 perces:41,70 ; 120 perces: 39,70.
A kérdésem ezen túl az lenne még, hogy a diétánàl a PCOS miatt az IR-esnek megfelelőt kell tartani? Vagy milyen fajta diétát javasol a Doktornő/úr?
Válaszát előre is hálásan köszönöm!

Dr. Porochnavecz Marietta
Dr. Porochnavecz Marietta diabetológus
Kedves Mónika !

A PCOS mellett nem igazoltak a terhelések sem szénhidrát anyagcsere zavart, sem inzulin rezisztenciát. Életmód váltást ( rendszeres mozgás, nagyobb rosttartalmú teljes kiőrlésű ételek fogyasztását) javasolok. Részletes diéta megbeszélése céljából forduljon a dietetikusunkhoz.



Üdvözlettel: dr Porochnavecz Marietta

Kapcsolódó oldalak

Páciensek mondták

Együttműködő

Miután megismerte a doktornő betegségem előzményeit, részletesen elmondta, hogy milyen lehetőségeim vannak a jobbulás reményében. Együttműködő volt abban, hogy nem kell feltétlenül, azonnal orvosságot szedni, hanem a már megkezdett diétát pontosította. Ellátott ismeretterjesztő anyagokkal, melyek segítik a megfelelő diéta kialakítását, meghatározta a további vizsgálatok menetét. Elégedett vagyok.

További vélemények

Kapcsolódó videók

Hírek

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

Az IR kialakulásában több tényező is közrejátszik. Arról azonban általában kevés szó esik, hogy a cirkadián ritmus hogyan befolyásolja az inzulinszintet. Dr. Borús Hajnallal, a Budai Endokrinközpont diabetológusával beszélgettünk erről a témáról.

További részletek
Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

A cukorbetegség és a prediabetes terápiájában fontos szerepet tölt be a metformin. Sokszor hallani, azonban, hogy a páciens érzékenyen reagál a készítményre; emésztési panaszokat, hányást, hasmenést okoz. Ilyenkor mit lehet tenni? Más készítményre van szükség? Esetleg lassabb dózisemelésre? A kérdéseket dr. Borús Hajnal, a Budai Endokrinközpont diabetológusa válaszolja meg.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

PRIMA MEDICA