Budapest, II. ker., Lövőház u. 1-5., I Budapest, I. ker., Ostrom u. 16., I E-mail: info@endokrinkozpont.hu, Skype: endokrinkozpont

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónkat

Kérdés

Tisztelt Doktor Úr/Hölgy!

Érdeklődnék, hogy az IR diéta következtében történhet- e súlygyarapodás, ha mégsem vagyok IR-es. Sajnos csak nyár végére kaptam időpontot endokrinologushoz és addig is szeretnék valamit tenni. Egy éve próbálok megszabadulni 10 kg súlyfeleslegtől. Kb. 1200 Kcal/ nap, fehér liszt, cukor kiiktatása ellenére sem történt fogyás az elmúlt egy évben.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: G.Kinga

Válasz

Kedves Kinga!

Miből állapitották meg, hogy Önnek inzulin rezisztenciája van, erről nem ír. Volt-e vércukor terhelés és inzulin szint mérése. Az inzulin rezisztencia diéta nem okoz testsúly növekedést. Más okot kell keresni a testsúly növekedés hátterében. A diéta betartása mellett a rendszeres, legalább napi 20 perces mozgás is szükséges.

Kérdés

Tisztelt Doktornő/Doktor Úr!
Nemrégiben részt vettem egy cukorterheléses vizsgálaton. Az eredményeim a következők lettek:

0' vércukor: 4,1 mmol/L
60' vércukor: 4.0
120' vércukor: 3,9

0' inzulin: 5,5 mlU/L
60' inzulin: 48
120' inzulin: 53

Szeretném megkérdezni, hogy mi a véleménye az eredményeimmel kapcsolatban? Fenn áll-e az estemben inzulin rezisztencia? Kell-e további kivizsgáláson, vagy dietetikus tanácsadáson részt vennem?

Válaszát is előre is köszönöm!

Üdvözlettel,

Galambos Edit

Válasz

Kedves Edit!

Nem tudom hogy milyen panaszok miatt került sor erre a vizsgálatra . Ezek az értékek alapján cukorbetegsége nincs. Inzulin értékei éppen csak meghaladják a normal szintet. Amennyiben túlsúlyos, javasolom a napi 5 x étkezést, a nativ cukrok kerülését, a nagyobb rost taralmú ételek fogyasztását. Emellett fontos a rendszeres mozgás, legalább napi 30 perc.

Kérdés

Tisztelt Dr Nő, Úr!

Kérdésem az lenne, mit takar a Nem -inzulin- depedens cukorbetegség? Ez az inzulin rezisztencia?

Köszönöm válaszát.

Válasz

Tisztelt Varga Éva!

A nem inzulin dependens cukorbetegség, az egész szervezetet érintő anyagcsere betegség, ami a cukorháztartás zavarát jelenti. Ez a fajta cukorbetegség inzulinkezelést nem tesz szükségessé. Az inzulin rezisztenciánál azonban az inzulinérzékeny szövetek a károsodás miatt csak az átlagosnál nagyobb mennyiségű inzulin jelenlétében képesek felvenni a cukrot. A két kórkép nem ugyan az.

Kérdés

Tisztelt Címzett!
Vásároltam DiaRemedium tapaszt felhasználasi információt szeretnék kérni a hatásosságával kapcsolatosa.
A társaságtól senkit nem tudok elérni és személyre szabott információt kérni.
Még a felhasználása sem egyértelmű, a fekete korong tartalmazza a hatóanyagot, vagy azt is el kell távolítani? Vagy ez egy Kamu termék? Azért nem érhető el senki.
Válaszukat várva,
Köszönettel,
Ecseri István
06703177999

Válasz

Kedves Ecseri István!

A készítménnyel sajnos nem áll módunkban felvilágosítást adni Önnek. Az adott termékről csak a gyártónak áll módjában részletes tájékoztatást adni.

Kérdés

Tisztelt Doktor Úr!
Azzal a kérdéssel fordulok önhöz,hogy a barátom egy éve szedte a Stanazol nevű szteroidot és nem szedett mellé semmilyen hormon gyógyszert és ahogy abbahagyta jelentkeztek a problémák. (nem kívánta a szexuális együttlétet )
Az idén sajnos megint szteroidokat szedett hiába kértem,hogy ne tegye és most tesztoszteront szedett (Sustanon és Enanthra 3ml/hét plusz Deca Durabolin 2ml/hét Proviron 1szem este / reggel ,Clomiphenből 1 szem reggel/este ezeket szedte most és a szedése alatt nem volt probléma a szexuális életünkkel de mióta abbahagyta megint jelentkeznek a problémák.Segítségét szeretném kérni,hogy mi a teendő,esetleg nem tudna ajánlani valamilyen gyógyszert?
Válaszát előre is nagyon köszönöm!
Tisztelettel: B.Zsanett

Válasz

Kedves Zsanett!

A szexuális vágy csökkenését hormonális problémák is okozhatják. Amennyiben a probléma nem átmeneti érdemes lehet egy andrológus szakorvost felkeresniük.

Kérdés

Jó napot kívánok. 26 éves vagyok ( 53 kg) és a párommal gyereket tervezünk de előtte elmentem egy vérvélre.
Az eredméyeim következök lettek:
Glükóz fluoridos 5,4 mmol/L 3,5 - 6,1
Glükóz terhelés 60' 7,5 mmol/L 3,1 - 10,5
Glükóz terhelés 120' 5,1 mmol/L 3,1 - 7,5
Inzulin 4,0 mIU/L 1,9 - 23,0
Inzulin terhelés 60' 60,0 mIU/L
Inzulin terhelés 120' 16,7 mIU/L
HOMA-IR 1,0 - 4,4
TSH 1,972 mIU/L 0,400 - 4,000
LH 9,15 U/L (follikuláris fázis : 2,12 - 10,89 U/l)
FSH 10,48 U/L (follikuláris fázis : 3,85-8,78 U/L)
Prolaktin 462,0 mIU/L (Referencia nem terhes esetben: 70,8..566,5)
Ösztradiol <73 pmol/L (follikuláris fázis : 99,1 - 447,9 pmol/l)
Menstruációs ciklus -30-32 nap.
Nagyon szeretnék tudni a szakorvos véleményet a leletekkel kapcsolatban.
Köszönöm szépen.



Válasz

Kedves Klysza Natalia!

A labor eredmények kiértékelésére sajnos így interneten keresztül nincs lehetőség. Ez az út korlátozott információkon alapulva téves következtetéseket, kezeléseket eredményezhet, mely Önnek sem érdeke azon túl, hogy jogilag, orvosszakmailag és etikailag is elfogadhatatlan.

Kérdés

Tisztelt Szakértő!

Én azért írok önnek mert szeretnénk információt kérni a gyógyszeremről amit szedek a neve Rabeman20mg. Érdeklődni szeretnénk hogy mennyire csökkenti a fogamzásgátlóm hatását (Corenelle).

Üdv: Alexa

Válasz

Kedves Horváth Alexa!

A gyógyszerek egymással való hatásmechanizmusáról az orvosa vagy a gyógyszerész tud Önnek tájékoztatást adni, valamint ha egy készítménynek ismert más készítményekkel való kölcsönhatása a a betegtájékoztatón is fel szokás tüntetni.

Kérdés

Kedves Doktornő/Doktor Úr!
26 éves nő vagyok. Korábban pajzsmirigy alul működésem volt, de februárban egy teljes laboratóriumi hormonvizsgálatot követően megállapították, hogy a probléma már nem áll fenn. Nőgyógyászati vizsgálaton mindent rendben találtak. 8 évig fogamzásgátlót szedtem, így a menstruációm rendszeres és szabályos volt, viszont most 1 éve már nem szedek és rendszertelen, elmaradozó. Tüneteim : Menstruációs zavar, pattanásos- zsíros bőr, hajhullás, elhízás.
A kérdésem az lenne , hogy milyen vizsgálatot javasolnak ? Inzulinrezisztencia, PCOS ?
A tünetek alapján nem tudom eldönteni, hogy milyen vizsgálatra jelentkezzek be önökhöz.
A választ előre is köszönöm : Nóra

Válasz

Kedves Frei Nóra!

Érdemes lehet elvégeztetni egy inzulinrezisztencia vizsgálatot valamit, egy 3. és 21 napi hormonális vérvételt is. Továbbiakban tüneteivel keressen fel egy nőgyógyász szakorvost.

Kérdés

Üdvözletem! Egy kérdéssel fordulnék maguk felé, mivel senkisem tudja nekem erre a kérdésre a választ megadni csak maguk. Nos, egy 15 éves fiú vagyok átlagos testalkattal 160 cm és 50 kg. Pár hónapja tudtom nélkül elkezdett növekedni a mellem. Lehet viccesnek szól, de ez tényleg igaz. Azt szeretném meg kérdezni önöktől hogy ezellen mit is tudnék tenni és hogy ez miért van? Nagyon szépen köszönöm előre is válaszukat! További szép napot!

Válasz

Kedves Dániel C.

Nem kell megijednie a változó korban előfordulhatnak hasonló tünetek. Amennyiben ezeket félév után is tapasztalja mindenképpen keressen fel egy endokrinológust.

Kérdés

1 meg volt a mestrualciom. 5 én múlt el. És. Most 2 napja. Barnás színű. Folyás van és. Néha kis vérzés is Nem tudom az okát hógy mitől van ez nálam !! Köszönöm a megértést

Válasz

Kedves Túró Ramóna!

A menstruációt követően néha előfordulhat köztes vérzés, de panaszai alapos kivizsgálásához elsősorban Nőgyógyász szakorvost érdemes felkeresnie.

Munkatársaink
Hírek
Kánikula IR-rel- ezekre figyeljen!

Kánikula IR-rel- ezekre figyeljen!

A nyár, a nagy hőség sokak számára kellemetlen tüneteket okoz, főleg akkor, ha valaki krónikus betegségben szenved. Az inzulinrezisztenciával élők - akárcsak a cukorbetegek- gyakrabban tapasztalhatnak rosszulléteket, esetleg hipoglikémiás tüneteket. Hogy miként lehet ezt elkerülni, és hogy mire ügyeljenek nyáron az IR-rel küzdők, arról dr. Borús Hajnalt, a Budai Endokrinközpont endokrinológusát kérdeztük.

további részletek »
Zsírolvasztó gyógynövények- ezek segíthetik a fogyást

Zsírolvasztó gyógynövények- ezek segíthetik a fogyást

Az elhízás - különösen az ún. centrális típusú- gyakran valamilyen hormonális zavarhoz társul, mely folyamatosan rombolja a szervezetet, így bármilyen betegségről is legyen szó, fontos a súlyfelesleg leadása. Dr. Bérczy Juditot, a Budai Endokrinközpont holisztikus szemléletű endokrinológusát arról kérdeztük, vajon milyen gyógynövények lehetnek ebben a segítségünkre.

további részletek »

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Copyright 2012 © Prima Medica Egészségközpontok. Minden jog fenntartva

Desigbed by www.free-dimension.hu • Developed by www.sulczr.hu

Az oldalon feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák!