Budapest, II. ker., Lövőház u. 1-5., I Budapest, I. ker., Ostrom u. 16., I E-mail: info@endokrinkozpont.hu, Skype: endokrinkozpont

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónkat

Kérdés

Nagyon régota szeretnék babát már lassan 5 éve kiprobálttam mindent de semmi mitt tegyek???

Válasz

Kedves Szandra!

Kevés információt adott meg azzal kapcsolatosan eddig milyen irányú kivizsgálásokat végeztek el a panaszával kapcsolatban. Járt már Nőgyógyásznál kivizsgáláson, nincs valamilyen szervi elváltozás a háttérben? Amennyiben a nőgyógyász nem talált semmilyen szervi vagy egyéb okot a háttérben, érdemes felkeresnie egy endokrinológus szakorvost is a további vizsgálatokkal kapcsolatosan.

Kérdés

Kérem Önöket hogy sziveskedjenek küldeni részemre "inzulin rezisztencia" étrendet!
Köszönettel:Fürdős Antalné

Válasz

Kedves Fürdős Antalné!

Az étkezési tanácsokkal kapcsolatban Dietetikus tud Önnek segítséget nyújtani személyre szabottan. Ő tud Önnek étrendet összeállítani, saját igényeihez, egyéb betegségeihez, életviteléhez igazodva.

Üdvözlettel:
Plósz Jennifer

Kérdés

Jo estet kivanok!Batyamnak 2 eve volt szivmutetje.Akkor azt mondtak neki hogy a cukor nem lehet neki magasabb mint 10.Sajnos par napja 19 es 23 kozott i gadozik neki.Doktorno inzulinra allitotta .Nagyon ellene van mert nem inkabb venne be a tablettait mint szurni magat.Kerdesem az lenne hogy vissza lehet allitani gyogyszerre ha dieta mellett a cukorszintje normalizalodik?Mennyi ido utan kezdi az inzulin a hatasat?Koszonom a valaszat.

Válasz

Kedves Katalin !

Nagyon fontos hogy a szénhidrát anyagcsere egyensúlyban legyen, különösen a bátyja esetében mivel szívműtéte volt. Végig kell azt gondolni hogy ha eddig rendben volt a vércukra, most mi okozhatta a hirtelen emelkedést. Ilyen magas értékek esetében csak inzulin kezelés kerülhet szóba. Néhány nap alatt kell rendeződni a vércukor értékeknek. Ezt heteken keresztül kell folytatni és az eredmények tükrében lehet tanácsot adni a további kezelésre. Gyógyszerre akkor lehet majd visszaállítani esetleg, ha tartósan jók a vércukor értékei és kiderült az oka az emelkedésnek. Fontos a diéta pontos betartása, a rendszeres önkontroll.

Üdvözlettel: dr Porochnavecz Marietta

Kérdés

Jó napot kívánok!
Szeretném megnézetni a pajzsmirigyemet,és igazából arra lennék kíváncsi,hogy kötve van e pl. menstruációhoz a vérvétel ideje,vagy sem?!

Válasz

Kedves Alexandra!

A pajzsmirigyre vonatkozó értékek vizsgálata nem menstruációs ciklushoz kötött.

Kérdés

Üdvözlöm!
Pajzsmirigy ultrahangot szeretnék csináltattni.
Mi a folyamata?
Mennyibe kerül a vizsgálata?
Köszönöm!

Válasz

Kedves Csaba!

Pajzsmirigy UH a Központunkban Dr. Szabó Andrea vagy Dr. Gergely Mária készít. Szabó Doktornő minden csütörtökön és pénteken délelőtt míg Gergely Doktornő csütörtök délutánonként rendel. Tud hozzájuk Online is időpontot foglalni vagy a +3670/6388493 as telefonszámon. Az Ultrahang vizsgálat díja : 16.500 forint.

Kérdés

Tisztelt Dr Nő! Dr Úr!
Segítséget szeretnék kérni,hová forduljak a panaszaimmal?
Folyamatos hízás-cukor,fehér liszt kiiktatva az étrendből évek óta. 165cm/85 kg 😞
Rossz közérzet-remegés, hidegveríték,koncentrációs zavar napjában többször.
Egyideje mért vércukor- 4es érték rendszeresen.
Köszönöm válaszukat!
Harbula Dóra

Válasz

Kedves Dóra!

Panaszai hátterében endokrinológia probléma is állhat, érdemes lenne egy endokrinológussal konzultálnia.

Kérdés

Kedves DoktorÚr/Doktornő!!
Évek óta vashiányos vagyok az erősebb menzesz miatt.
Azt vettem észre mikor alacsony a vasam a TSH magasabb 5 körüli.
HA vaskészítményt szedek és rendbe a vasam akkor a TSH-M os 2,3 volt. Olvastam hogy vashiánytól romlik a pajzsmirigy funkció. Mi a véleménye róla??
Köszönöm Tímea

Válasz

Kedves Betegünk!

Úgy gondolom, hogy mindenképpen szedje a vas készítményt, ha az erős vérzés miatt vashiánya van. Az külön jó, hogy ezzel párhuzamosan a TSH érték is javul.

Üdvözlettel: Békési Dr.

Kérdés

Tisztelt Dr. Békési Gábor úr!

Másfél évvel ezelőtt terhes lettem 9 hónap próbálkozás után. De a 11 héten a baba elment ez idő alatt nagyon fázós lettem. Beszélgettem az egyik ismerősömmel hogy milyen fázós lettem ő kérdezett még pár dolgot majd ajánlotta hogy nézessem meg a pajzsmirigyemet. A vérvételen az érték épp hogy értéken belül volt ezért fel írták a letroxot. Majd egy hónap múlva újra terhes lettem ezért meg emelték. Azt szeretném kérdezni hogy ha már nem szoptatók akkor vissza lehet térni a kezdeti adaghoz vagy marad az emelt? A másik kérdésem az lenne hogy most már életem végéig kell szednem vagy esetleg el is lehet majd hagyni a gyógyszert? Azért kérdezem mert Angliában élek és itt a házi orvosok mindegyik más véleményen vannak.

Tisztelettel
Krisztina

Válasz

Kedves Betegünk!

A Letrox szedése akkor indokolt, ha pajzsmirigy alulműködése van. Félévente labor ellenőrzés szükséges annak eldöntésére, hogy milyen adagban adjuk a készítményt. Mindig ahhoz kell igazodni, hogy a TSH a megfelelő tartományban maradjon. Általában a kezelés egész életen át tart, ha valódi alulműködésről van szó.

Üdvözlettel: Békési Dr.

Kérdés

Tisztelt Dr. Nő/ Dr. Úr!
A kérdésem az lenne, hogy magasabb TSH (5,8), de középértéken lévő T3 és T4 esetén, háziorvos által felírt LThyroxin 50 mg folyamatosan szedhető-e. Szeptember óta szedem, azóta 1,58-ra csökkent a TSH. Semmi kóros tünetem nincs, de mivel endokrinológiára nem küldött az orvosom, felmerült bennem, hogy ez az adagolás hosszú távon megfelelő-e? A gyógyszer előtt kicsit fáradékony voltam, híztam és diéta ellenére sem sikerült fogynom. Azóta jobb a közérzetem és fogytam is, persze diétával.
Előre is köszönöm a válaszukat.
M. Andrea

Válasz

Kedves Betegünk!

Úgy tűnik a leletek alapján, hogy az L-Thyroxin adagja megfelelő. Ennek ellenére félévente TSH ellenőrzés szükséges, mert lehet, hogy a gyógyszer igény változik. Amennyiben valódi alulműködése van, a gyógyszert egész életében szednie kell. Ha jól van beállítva, mellékhatással nem kell számolni. Még egyszer hangsúlyozom a rendszeres labor ellenőrzés fontosságát.

Üdvözlettel: Békési Dr.

Kérdés

Tisztelt Cím!
Abban kérem az Önök segítségét mennyire számít kóros értéknek a 99-re emelkedett TSH szint?
Válaszukat előre is köszönöm.
Üdvözlettel Kitti

Válasz

Kedves Kitti!

Sajnos a TSH önmagában nem diagnosztikus értékű, de ezzel az eredménnyel mindenképpen érdemes felkeresnie egy endokrinológus szakorvost.

Üdvözlettel

Munkatársaink
Hírek
Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

A pajzsmirigyzavarokat az esetek többségében gyógyszeres úton kezelik, melyet a betegnek általában élete végéig alkalmaznia kell. Viszont a terápiát remekül kiegészíthetik bizonyos gyógynövények is, amik segítségével hamarabb jobb közérzet érhető el, ráadásul a gyógyszer dózisát is csökkenthetik. Dr. Bérczy Judit, a Budai Endokrinközpont holisztikus szemléletű endokrinológus főorvosa ezek közül emelt ki párat. 

további részletek »
Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Ahhoz, hogy napközben frissek és nem utolsósorban egészségesek legyünk, elengedhetetlen az éjszakai nyugodt, pihentető alvás. Amennyiben ezt valami hátráltatja, úgy nemcsak a folyamatos fáradtsággal kell számolni, hanem megnő számos betegség és kóros állapot kialakulásának valószínűsége. Ilyen hátráltató tényező lehet például az éjszakai izzadás, mely a kánikula mellett gyakran hormonzavar számlájára írható. Dr. Skurdenka Beatrix, a Budai Endokrinközpont endokrinológusa elmondta, milyen endokrin problémák okozhatják a panaszt.

további részletek »

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Copyright 2012 © Prima Medica Egészségközpontok. Minden jog fenntartva

Desigbed by www.free-dimension.hu • Developed by www.sulczr.hu

Az oldalon feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák!