PCOS, inzulinrezisztencia, elhízás, pajzsmirigybetegség, cukorbetegség, magas koleszterinszint... csak néhány állapot, amikor a helyes étrendnek döntő szerepe van az egészség megőrzésében és a betegségek kezelésében. Ha nem érintett konkrét betegségben, de életmódot szeretne váltani, akkor is segítségére lehet a dietetikus. Egy szakértő dietetikus segít a pácienseknek abban, hogy a megváltozott életmód mellé változatos ételek biztosítsák a mindennapi energiát a táplálkozásterápia részeként.
Inzulinrezisztencia és cukorbetegség esetén, egy meghatározott szénhidrát tartalmú, speciális diétára van szükség azért, hogy a vércukor és az inzulin szintet stabilizálni tudjuk. Néhányan, a kezdeti időszakban az oly divatos paleolit diéta felé fordulnak, ami nem biztos, hogy a legjobb megoldás. Hogy miért, arra Varga Dóra, a Budai Endokrinközpont dietetikusa ad választ.Kapcsolódó cikkünk
Ezért nem ajánlott a paleolit diéta IR esetén
Depresszió vagy éppen felfokozott ingerlékenység – olyan tünetek, amelyek miatt elsőre nem biztos, hogy a pajzsmirigy működészavaraira gondolunk. Holott dr. Polyák Annamária, az Endokrinközpont belgyógyásza, endokrinológus, diabetológus szerint a hangulatban beállt változások akár pajzsmirigy alulműködésre vagy túlműködésre is utalhatnak, ezért további tünetek esetén érdemes ebben az irányban is vizsgálódni.
A legújabb kutatások szerint a zsírszövetek inzulinra adott válaszreakcióinak különbsége lehet az oka annak, hogy az inzulinrezisztencia és a 2-es típusú cukorbetegség gyakoribb az elhízással élő férfiaknál a nőkhöz képest. Dr. Polyák Annamária, az Endokrinközpont endokrinológusa, belgyógyász, diabetológus elmagyarázta az eredményeket és a komplex kezelés jelentőségére hívta fel a figyelmet.
Az elmúlt hetekben terjedt el a világhálón egy hirdetés dr. Egyed-Fekete Ágnes és Drégely Anikó nevével, amelyben egy fogyókúrás termék vásárlására buzdítják az olvasókat – megtévesztő módon még egy ismert weboldal megjelenését is imitálva. Személyüket és szakmai ismertségüket felhasználva, őket a cikkben szakértőként jelölve próbálja meggyőzni a potenciális vásárlókat a termék hitelességéről.