Budapest, II. ker., Lövőház u. 1-5., I Budapest, I. ker., Ostrom u. 16., I E-mail: info@endokrinkozpont.hu, Skype: endokrinkozpont

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónkat

Kérdés

Tisztelt Doktor Nö/úr.

Érdeklődni szeretnék.Nekem évekkel ezelőtt volt egy pajzsmirigy műtétem,kb. 70% eltávolították.Most el mentem laborba és ott azt állapították meg,hogy megint valami gond lehet.El küldtek ultrahangra amire két hónapot kell várnom.Állítólag nem termel a szervezetem elég jódot.De tudni kell,hogy jód érzékeny vagyok.A háziorvosom annyit mondott a megadott mennyiség 5 lehet és az enyém pedig 10.Ez milyen veszélyes nem kell aggódnom,vagy lehet valami komolyabb baj is. Várom válaszát egy aggódó nagymama.

Válasz

Tisztelt Varga Sándorné!

A háziorvos kolléga valószínűleg arra utalt, hogy az Ön szervezete (pajzsmirigye) nem termel elég pajzsmirigyhormont. Az Ön által említett mennyiség, mely „5 lehet”, valószínűleg a TSH, melyet az agyalapi mirigy termel. Ha Önnek 10 mIU/l a TSH-értéke, nagy valószínűséggel bizonyos tünetek is jelentkeznek, mint pl. fázékonyság, székrekedés, hajhullás, száraz bőr, kedvetlenség, esetleg lassú szívverés, depresszió. Ha valóban ez a helyzet és 10 mIU/l körüli az Ön TSH-értéke, meg kell határozni a szabad T4 (thyroxin) hormon mennyiségét is és el kell kezdeni Önt kezelni gyógyszerrel, mert ha nem, abból valóban lehet komolyabb baj. A pajzsmirigy ultrahangra is szükség van, de a kezelést nélküle is el kellene kezdeni.

Üdvözlettel

Dr. Molnár Jeannette

Munkatársaink
Hírek
Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

A pajzsmirigyzavarokat az esetek többségében gyógyszeres úton kezelik, melyet a betegnek általában élete végéig alkalmaznia kell. Viszont a terápiát remekül kiegészíthetik bizonyos gyógynövények is, amik segítségével hamarabb jobb közérzet érhető el, ráadásul a gyógyszer dózisát is csökkenthetik. Dr. Bérczy Judit, a Budai Endokrinközpont holisztikus szemléletű endokrinológus főorvosa ezek közül emelt ki párat. 

további részletek »
Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Ahhoz, hogy napközben frissek és nem utolsósorban egészségesek legyünk, elengedhetetlen az éjszakai nyugodt, pihentető alvás. Amennyiben ezt valami hátráltatja, úgy nemcsak a folyamatos fáradtsággal kell számolni, hanem megnő számos betegség és kóros állapot kialakulásának valószínűsége. Ilyen hátráltató tényező lehet például az éjszakai izzadás, mely a kánikula mellett gyakran hormonzavar számlájára írható. Dr. Skurdenka Beatrix, a Budai Endokrinközpont endokrinológusa elmondta, milyen endokrin problémák okozhatják a panaszt.

további részletek »

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Copyright 2012 © Prima Medica Egészségközpontok. Minden jog fenntartva

Desigbed by www.free-dimension.hu • Developed by www.sulczr.hu

Az oldalon feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák!