Budapest, II. ker., Lövőház u. 1-5., I Budapest, I. ker., Ostrom u. 16., I E-mail: info@endokrinkozpont.hu, Skype: endokrinkozpont

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónkat

Kérdés

dr.molnár jeanette doktornőt találtam a problémám orvoslására, de ha ő nem tud válaszolni, akkor akármelyik kollega válasza is megnyugtató lenne.

70 éves vagyok, sok sok betegséggel.

már több mint 10 éve szedek a pajzsmirigyalulműködésre gyógyszert, állandóan nézi a háziorvos a vérszintemet. közben szedek atorist is a koleszterinemre. mivel időközben laktozérzékeny lettem, a gasztroenteorologus a laktózmentes étkezés után a gyógyszereimet, amelyek laktózt tartalmaznak,kérte, h. cseréljem ki laktozmentesre. a háziorvosom nem nagyon partner ebben az ügyben. elküldött a patikába, h. majd a gyógyszerész tesz javaslatot a cserére. sajnos hiába mentem, ő sem tudott segíteni, de javasolta egy komolyabb vérkép, pl májfunkció vizsgálatát is, ami már nagyon régen nem készült.
a lényeg, h. amit a neten kibogarásztam a pajzsmirigybetegségem mellett nem szedhetek atorist, de atoris helyet nem tudnak más gyógyszerről. szóval ördögi kör és biztosan van megoldás is. tudom, h. így levelezés útján nincs sok lehetőségem, de talán tudnak valamilyen tanácsot adni.pl. soha senki nem mondta nekem, h. létezik pajzsmirigy diéta..stb.
kérem, ha tudnak valami kis segítséget nyújtani, azért nagyon hálás lennék.
előre is tiszteletteljes köszönettel

takács ferencné

Válasz

Tisztelt Takács Ferencné!

Levelében három betegséget említ meg:
pajzsmirigy alulműködés
magas koleszterinszint
laktózérzékenység

Megpróbálok segíteni:
- pajzsmirigy alulműködésre 2 gyógyszer van jelenleg forgalomban, mely nem
tartalmaz laktózt: Letrox és Syntroxine (ez utóbbi jóval drágább),
- a magas koleszterinszintre az Atoris hatóanyaga ugyan kiváló és hatékony,
de mivel laktózt tartalmaz, egy másik generikumot javasolok, pl. az
Atorgammát, mely ugyanazzal a hatóanyaggal nem tartalmaz laktózt.

Az Atorgamma egyéb összetevői:
mannit, mikrokristályos cellulóz, kalcium-karbonát, povidon,
kroszkarmellóz-nátrium, nátrium-lauril-szulfát, vízmentes kolloid
szilicium-dioxid, magnézum sztearát, hipromellóz 6 cP, titán-dioxid,
makrogol 6000.

Sem az Atorgammát, sem az Atorist nem tilos adni pajzsmirigy-alulműködés
esetén, mindkettő fokozott elővigyázatossággal alkalmazható.
Több mellékhatás felléphet (pl. izomfájdalom, GOT, GPT-laborértékek
emelkedése), ezért a gyógyszerész által javasolt vérképet és nagyrutin
vérvételt (májfunkcióval) nagyon jó ötletnek tartom.

Minden jót kívánok Önnek!

Üdvözlettel

dr. Molnár Jeannette

Munkatársaink
Hírek
Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

A pajzsmirigyzavarokat az esetek többségében gyógyszeres úton kezelik, melyet a betegnek általában élete végéig alkalmaznia kell. Viszont a terápiát remekül kiegészíthetik bizonyos gyógynövények is, amik segítségével hamarabb jobb közérzet érhető el, ráadásul a gyógyszer dózisát is csökkenthetik. Dr. Bérczy Judit, a Budai Endokrinközpont holisztikus szemléletű endokrinológus főorvosa ezek közül emelt ki párat. 

további részletek »
Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Ahhoz, hogy napközben frissek és nem utolsósorban egészségesek legyünk, elengedhetetlen az éjszakai nyugodt, pihentető alvás. Amennyiben ezt valami hátráltatja, úgy nemcsak a folyamatos fáradtsággal kell számolni, hanem megnő számos betegség és kóros állapot kialakulásának valószínűsége. Ilyen hátráltató tényező lehet például az éjszakai izzadás, mely a kánikula mellett gyakran hormonzavar számlájára írható. Dr. Skurdenka Beatrix, a Budai Endokrinközpont endokrinológusa elmondta, milyen endokrin problémák okozhatják a panaszt.

további részletek »

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Copyright 2012 © Prima Medica Egészségközpontok. Minden jog fenntartva

Desigbed by www.free-dimension.hu • Developed by www.sulczr.hu

Az oldalon feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák!