Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Szakértő!



A 2017.03.09.-én végzett laborvizsgálat eredménye:

TSH 8,1 mIU/l

Szabad T4 10,20 pmol/L

Szabad T3 4,98 pmol/L



(LDL koleszterin 4,21 mmol/l)



Ez alapján Euthyrox tabletta szedését kell elkezdenem a háziorvosom szerint.



A kérdésem az lenne, hogy nem lenne szükséges valamilyen további vizsgálat? Esetleg ok kiderítése?



Számos tünetem, betegségem van (magas vérnyomás, pánikbetegség, székrekedés, hízás, hajhullás, alvászavar, stb.), amire háziorvosom azt mondta, "ez a mértékű hormon hiány nagyon kevéssé valószínű, hogy felelőssé tehető lenne a tüneteket illetően"



Ultrahang 2016.03.17.-én volt utoljára:

A pajzsmirigy mindkét lebenyének nagysága szabályos.

Az isthmus rendes vastagságú.

Mk. lebeny inhomogén, számos 2-5 mm-es echoszegény területtel tarkított, a vascularisatio megtartott.

A nyaki erek mentén, submandibularisan számos, helyenként conflualó 10-20 mm-es szabályos szerkezetű nycsomók láthatók.

Bal oldalon submandibularisan 10 mm körüli nycsomókból álló coglomeratum látható.

A nyakon kórosan megnagyobbodott nyirokcsomó nem látható.



Ez az ultrahang lelet mutat valami eltérést? További teendőt nem igényel?



Rendeződhet valaha ez a betegség, vagy innentől fogva életem végéig hormon pótlásra szorulok majd? (54 éves vagyok).



Várom válaszát, köszönettel.



Kedves Márta!

Egyetértek a háziorvos kollégával, szedje az Euthyroxot.

Ok kiderítése: már a leírt betegségek önmagukban is bánthatják a pajzsmirigyet, de persze meg lehet nézni az Anti TPO szintet, azonban a kezelést nem befolyásolja, akkor is hormonszedés javasolt.

Hírek

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

Az IR kialakulásában több tényező is közrejátszik. Arról azonban általában kevés szó esik, hogy a cirkadián ritmus hogyan befolyásolja az inzulinszintet. Dr. Borús Hajnallal, a Budai Endokrinközpont diabetológusával beszélgettünk erről a témáról.

További részletek
Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

A cukorbetegség és a prediabetes terápiájában fontos szerepet tölt be a metformin. Sokszor hallani, azonban, hogy a páciens érzékenyen reagál a készítményre; emésztési panaszokat, hányást, hasmenést okoz. Ilyenkor mit lehet tenni? Más készítményre van szükség? Esetleg lassabb dózisemelésre? A kérdéseket dr. Borús Hajnal, a Budai Endokrinközpont diabetológusa válaszolja meg.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

PRIMA MEDICA