Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk



Tisztelt Doktornő!

A véleményét egyben segítségét szeretném kérni.A férjem pajzsmirigy beteg,és mivel az állapota nem igazán javul ezért ki szeretném kérni az Ön véleményét,hogy megfelelő kezelést kap-e.

2015 júliusában állapítottak meg nála pajzsmirigy túlműködést,a gyógyszeres kezelés után pajzsmirigy alulműködése,és strummája lett.2016 augusztusában műtötték/totalis resectio/.A letroxot 50qg majd 100qg adagban kezdte.Decemberi eredményei:

TSH:55.500, FT4:16.600,fehérvérsejt:12.600.EKKOR A Letroxot 150qg-ra emelték.Márciusi eredményei:TSH:13.500 FT4:16.600 fehérvérsejt:12.800,a Letroxot 175-re emelték.Májusban endokrin ophtalmopathia igazolódott nála ekkor a Letroxot vérvétel nélkül 200-ra emelték,a szeme kezelésére pedig SP54 tablettát kapott napi 6 szemet.Mostanra semmi változás,javulás nincs.A vérvételi eredménye júniusban:TSH:3.477, FT4:21.470, FT3:5.180, fehérvérsejt:17.300.Ennél a véreredménynél a letroxot 225qg-ra emelték.Tudom,hogy ez a TSH normál tartománya,de az FT4,és a fehérvérsejt száma már túlműködésre utal,mégis megemelték a gyógyszerét,pedig én is a túlműködés tüneteit látom nála,egyre ingerlékenyebb,és mintha a szemei is egyre dülledtebbek lennének.Mivel a szeme az ophtalmopathia miatt elég rossz,sokszor kettőslátása van,nem szeretném,hogy a túlmőködés miatt ez még romoljon.

Kedves Betegünk!



A legutóbbi labor eredményei már megfelelőek, így én nem gondolnám, hogy a 225 mikrogrammra történő emelés indokolt. Nem látom a fehérvérsejt szám emelkedésének okát. Ezt hematológiai szakrendelésen kellene tisztázni. A szemtünetek sajnos akkor is fennmaradnak, ha a pajzsmirigyet megoperálják. Súlyos ophtalmopathia esetén komolyabb kezelés szükséges (szteroid, esetleg szemészeti műtét?). Keressenek fel egy szemorvos szakrendelést!

Hírek

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

Az IR kialakulásában több tényező is közrejátszik. Arról azonban általában kevés szó esik, hogy a cirkadián ritmus hogyan befolyásolja az inzulinszintet. Dr. Borús Hajnallal, a Budai Endokrinközpont diabetológusával beszélgettünk erről a témáról.

További részletek
Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

A cukorbetegség és a prediabetes terápiájában fontos szerepet tölt be a metformin. Sokszor hallani, azonban, hogy a páciens érzékenyen reagál a készítményre; emésztési panaszokat, hányást, hasmenést okoz. Ilyenkor mit lehet tenni? Más készítményre van szükség? Esetleg lassabb dózisemelésre? A kérdéseket dr. Borús Hajnal, a Budai Endokrinközpont diabetológusa válaszolja meg.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

PRIMA MEDICA