Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Választ Adó Doktor!

Jardiance 10 mg-t kaptam a korábban már szedett Mercformin 1000 mellé. Mivel a mechanizmusa más, ezért azt mondták a vizeletben is megjelenik a cukor. Ez elrettent, mivel korábban mindig azt mondták, hogy az nem jó ha a vizeletben cukor megjelenik. Ez a gyógyszer Magyarországon 2014. évi bejegyzésű. Nem megy általa tönkre a vese?

A mellékhatásként jelentkező húgyúti problémák mennyire gyakoriak, és ezután gyakoribbá fog válni a vizelet ürítés? Nem mertem még elkezdeni ezt a gyógyszert, ehhez kérném a segítséget. Válaszát megköszönöm!

Tisztelt Érdeklődő!



A Jardiance a tapasztalataim alapján nagyon jó gyógszer, hosszú távon is jól tolerálható, ha megfelelő indikáció alapján történik a bevezetése. Valóban úgy hat, hogy a fölösleges vércukor a vizelettel távozik a szervezetből. A vizelet ürítés csak akkor válik gyakoribbá, ha hólyaghurut alakul ki, egyébként nem okoz ilyen problémát.

Azt javasolnám, mivel a diabetológusa megfelelőnek gondolja az Ön kezelésében, mindenképpen kezdje el szedni, a meggyőzőek csak a személyes tapasztalatai lesznek.



Üdvözlettel,

Polyák Annamária Dr.

Hírek

A hízás az agyalapi mirigy problémájának tünete is lehet

A hízás az agyalapi mirigy problémájának tünete is lehet

Amikor a súlygyarapodás oka nem egyértelmű, feltétlenül fontos az endokrinológiai kivizsgálás, hiszen a hirtelen hízás mögött többek közt az agyalapi mirigy problémája is állhat. Dr. Skurdenka Beatrix, a Budai Endokrinközpont endokrinológusa, belgyógyász főorvos az összefüggésekre és a szakorvosi vizsgálat jelentőségére hívta fel a figyelmet.

További részletek
Emelkedett TSH? Új irányelvek a pajzsmirigy alulműködés kezelésében

Emelkedett TSH? Új irányelvek a pajzsmirigy alulműködés kezelésében

A pajzsmirigy betegségek gyanúja esetén gyakran monitorozott hormon, a TSH emelkedett szintje korábban szinte azonnal kezelést tett szükségessé, mára ez némileg változott. Dr. Békési Gábor PhD, az Endokrinközpont belgyógyász, endokrinológusa, egyetemi docens az új irányelveket ismertette.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

PRIMA MEDICA