Budapest, II. ker., Lövőház u. 1-5., I Budapest, I. ker., Ostrom u. 16., I E-mail: info@endokrinkozpont.hu, Skype: endokrinkozpont

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónkat

Kérdés

Tisztelt Dr.Úr/Nő!

Az alábbi problémával fordulok Önhöz.
Tinikoromban teljesen rendben volt a menstruációm, bár sosem volt rendszeres ( max. 2 hetet csúszott,de mindig megjött, soha nem maradt ki, normális mennyiségű volt)
Úgy pár éve vettem észre,hogy elkezdtem szőrösödni bizonyos helyeken (mellbimbó). Majd később a menstruációm ritkult. Mindig megjön, sose marad ki,de már csak 2 napokra. Az első napon erősebb, a másodikon már gyengébb, a 3.-4. nap max barnázás,ha van.
Nőgyógyásznál jártam ezzel a problémával,aki megállapította a PCO-t.
Mivel a prolactinom is magas volt ( 2000), MR-re küldtek, ahol egy 4mm-es microadenomát találtak.
Erre jelenleg endokrinológus javaslatára bromocriptint szedek, napi 1 szemet.
A pajzsmirigyem is alúlműködik,erre nem kaptam gyógyszert.
Azóta felkerestem egy másik nőgyógyászt, aki diétát javasolt, majd ez után egy újabb vérvételt és utána ír fel gyógyszereket, tehát jelenleg a bromon kívül mást nem szedek.

A kérdéseim:
1. PCOS-t okozhatja-e a hipofízis adenoma vagy a kettő együtt jelentkezhet,nincs összefüggésben? Mindkét petefészkem cisztás.
2. A szőrösödést fogamzásgátló eltűnteti, még a meglévőket is? Illetve,ha nem magas a tesztoszteron szintem ( normál tartományban van,bár a magasabb felé húz) akkor mi okozhatja?
Olvastam,hogy ennek oka lehet a pajzsmirigy alúlműködés,a PCO is, illetve az adenóma is. Nekem mind3-ból kijutott.
3.Már az arcom is elkezdett pihésedni, szerencsére még szőke,de nem szererném megvárni,míg fekete lesz. Mivel lehet ezt kezelni / megelőzni? Ha szedem a gyógyszereket majd talán,amit felírnak pajzsmirigyre, illetve a bromo-t ,valamint foggátlót a pcos-ra,segíteni fog?
4. PCO-t muszáj fogamzásgátlóval kezelni? Idegenkedek tőle,hiszen ha jól tudom,csak tüneti megoldást nyújt, abbahagyás esetén újra előjön minden tünet, kezdve a szőröktől a pattanásokig.

Köszönöm válaszát előre is!





Válasz

Kedves Dóra!
Minden felsorolt eltérés kezelendő.
Az adenoma is és a PCOS is.
A PCOS-t alapvetően fogamzásgátlóval és/vagy metforminnal lehet kezelni.
Amagas tesztoszteront a PCOS okozza.
A fogamzásgátló jelentősen tudja csökkenteni a szőröket!

Koppány Viktória dr.

Munkatársaink
Hírek
Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

A pajzsmirigyzavarokat az esetek többségében gyógyszeres úton kezelik, melyet a betegnek általában élete végéig alkalmaznia kell. Viszont a terápiát remekül kiegészíthetik bizonyos gyógynövények is, amik segítségével hamarabb jobb közérzet érhető el, ráadásul a gyógyszer dózisát is csökkenthetik. Dr. Bérczy Judit, a Budai Endokrinközpont holisztikus szemléletű endokrinológus főorvosa ezek közül emelt ki párat. 

további részletek »
Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Ahhoz, hogy napközben frissek és nem utolsósorban egészségesek legyünk, elengedhetetlen az éjszakai nyugodt, pihentető alvás. Amennyiben ezt valami hátráltatja, úgy nemcsak a folyamatos fáradtsággal kell számolni, hanem megnő számos betegség és kóros állapot kialakulásának valószínűsége. Ilyen hátráltató tényező lehet például az éjszakai izzadás, mely a kánikula mellett gyakran hormonzavar számlájára írható. Dr. Skurdenka Beatrix, a Budai Endokrinközpont endokrinológusa elmondta, milyen endokrin problémák okozhatják a panaszt.

további részletek »

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Copyright 2012 © Prima Medica Egészségközpontok. Minden jog fenntartva

Desigbed by www.free-dimension.hu • Developed by www.sulczr.hu

Az oldalon feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák!