Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Üdvözlöm!

Kislányom májusban lesz 2 éves. Túlsúly miatt laborvizsgálatot végeztek neki. Jelenleg 18.9 kg, 93 cm. Az eredmény szerint magas a pajzsmirigy termelés, T4 szabad frakció 19.74, TSH 4.16. Nagyon alacsony a csontspec.alk.foszfát, 1.5. Nem tudom ez mit jelent, milyen csontbrtegségre utalhat. Ez a két adat összefüggésben lehet egymással? Leletünket csak júniusban kell visszavinni a domtornőnek, de nagyon aggódom.

Köszönettel: Cseke Melinda
Tisztelt Asszonyom !







A laboratóriui értékeket a vizsgáló laboratórium referencitartományának megfelelően értékelendők. A labor leleteket csak a klinikai képpel együtt lehet értékelni, a TSH érték nem utal pm. túlműködésre. A csontspecifikus alkalikus foszfatáz vizsgálat is a klinikai kép függvénylben lehet értelmezni, emelkedettség utal fokozott osteoblast (csontsejt) aktivitásra.



A rendelésen szívesen megnézem a gyemeket.







Üdvözlettel,



Dr. Tar Attila

Hírek

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

Az IR kialakulásában több tényező is közrejátszik. Arról azonban általában kevés szó esik, hogy a cirkadián ritmus hogyan befolyásolja az inzulinszintet. Dr. Borús Hajnallal, a Budai Endokrinközpont diabetológusával beszélgettünk erről a témáról.

További részletek
Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

A cukorbetegség és a prediabetes terápiájában fontos szerepet tölt be a metformin. Sokszor hallani, azonban, hogy a páciens érzékenyen reagál a készítményre; emésztési panaszokat, hányást, hasmenést okoz. Ilyenkor mit lehet tenni? Más készítményre van szükség? Esetleg lassabb dózisemelésre? A kérdéseket dr. Borús Hajnal, a Budai Endokrinközpont diabetológusa válaszolja meg.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

PRIMA MEDICA