Budapest, II. ker., Lövőház u. 1-5., I Budapest, I. ker., Ostrom u. 16., I E-mail: info@endokrinkozpont.hu, Skype: endokrinkozpont

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónkat

Kérdés

Tisztelt Szakértő!

Tisztelt Doktor Úr!

A kérdésem a következő lenne....25 éves vagyok és 2 éve pajzsmirigy alulműködésben szenvedek...kezdő adagom első évben Letrox 50mg, második évben felemelték 75 mg-ra, majd a mai napon úgy rendelte el az orvos, hogy hétfőtől-péntekig 75, szombat és vasárnap 100 mg.....
Panaszom az alábbiak: egyre gyakoribb fejfájások (szorító) apró szédülések, olykor elég, ha a székről felállok....(néha nem tudom hogy csak én érzem úgy vagy valóban szédülök) és ami fontos az ALACSONY PULZUS 49 vagy 50...viszont tudni kell hogy rendszeresen testmozgok...futni járok
Véreredményem, ami indokolja a 100 mg-ra való emelést: TSH: (0.400-5.010) 4,890 free T3(1.50-4.00) 3.03 free T4(0.80-1.90) 1.16 Triglicerid (0.55-1.60) 3.06 koleszterin értékeim rendben vannak...illetve még 3 értéket nem igazán értek, melyek a következők: Anti Tpo 546.9, Ly (20.00-50.00) 17.70 Mikroalbumin (<2.00) 32.30
Igazából az alacsony pulzusszám és az utóbbi 3 magas értékek aggasztanak, mit jeleznek? Mivel megemelik a gyógyszeradagomat, nem fog még jobban leesni a pulzusszámom? Várom válaszát!üdvözlettel

Válasz

Kedves Betegünk!

A fejfájásos és szédüléses panaszok nincsenek összefüggésben a pajzsmirigy alulműködéssel. Ezeket, ha tartósan jelentkeznek, ki kell vizsgálni. Az alacsony pulzus szám lehetne a pajzsmirigy betegség következménye akkor, ha nem lenne jól beállítva a gyógyszerelése. Az Ön esetében erről nincs szó. A rendszeresen sportolók pulzus száma alacsonyabb. Magas triglycerid szintje szintén kezelést igényel. A Ly érték minimálisan tér el a normálistól, ezt és a microalbumint meg kellene ismételni. A gyógyszer adag emelésétől pulzus száma nem fog tovább csökkenni, sőt várhatóan inkább emelkedni fog. A TPO érték magas volta pajzsmirigy betegségével függ össze, ezzel kapcsolatban teendő nincs.

Üdvözlettel: Békési dr.

Munkatársaink
Hírek
Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

A pajzsmirigyzavarokat az esetek többségében gyógyszeres úton kezelik, melyet a betegnek általában élete végéig alkalmaznia kell. Viszont a terápiát remekül kiegészíthetik bizonyos gyógynövények is, amik segítségével hamarabb jobb közérzet érhető el, ráadásul a gyógyszer dózisát is csökkenthetik. Dr. Bérczy Judit, a Budai Endokrinközpont holisztikus szemléletű endokrinológus főorvosa ezek közül emelt ki párat. 

további részletek »
Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Ahhoz, hogy napközben frissek és nem utolsósorban egészségesek legyünk, elengedhetetlen az éjszakai nyugodt, pihentető alvás. Amennyiben ezt valami hátráltatja, úgy nemcsak a folyamatos fáradtsággal kell számolni, hanem megnő számos betegség és kóros állapot kialakulásának valószínűsége. Ilyen hátráltató tényező lehet például az éjszakai izzadás, mely a kánikula mellett gyakran hormonzavar számlájára írható. Dr. Skurdenka Beatrix, a Budai Endokrinközpont endokrinológusa elmondta, milyen endokrin problémák okozhatják a panaszt.

további részletek »

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Copyright 2012 © Prima Medica Egészségközpontok. Minden jog fenntartva

Desigbed by www.free-dimension.hu • Developed by www.sulczr.hu

Az oldalon feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák!