Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor Úr/Doktor Nő!



36 éves nő vagyok.5 évvel ezelőtti szülésem után pajzsmirigyműtétet hajtottak rajtam végre;a szövettani eredményem Hashimoto-tireoiditis.A meghagyott pajzsmirigyszövet sajnos azóta is nő és az anti-TPO szintem mindig magas.Az évek alatt 74 kilóról apránként 96-ra híztam,ami nagyon zavar.Az utóbbi időben-annak ellenére,hogy a hormonszintem rendben volt-rettenetesen éreztem magam(ólmos fáradtság,migrénes rohamok,nagyon fájtak a melleim stb.)Mivel magam is egészségügyi dolgozó(gyógyszerész) vagyok megpróbáltam kezembe venni a dolgokat.Meg kell mondanom hosszas utánajárás és kapcsolatok révén sikerült szó szerint kiharcolnom egy hormonprofilt!!Bebizonyosodott a gyanúm,hogy hormonális eltolódásom van.Hyperprolactinaemiát diagnosztizáltak nálam.Napi 150mg l-Thyroxint és 2*1 Bromocriptint szedek.Valamelyest javult a helyzet.Tudom,hogy az életvitelem sem használ,hetente legalább 64-76 órát dolgozom,ha az éjszakai ügyeletet is beleszámolom,de ezen nem tudok változtatni.

Mostanában sokszor érzem,hogy lüktet a pajzsmirigyem és az összes izületem is fáj.Az ujjaim mostmár annyira,hogy nem tudok kicsavarni egy ruhát vagy lecsavarni egy kupakot.Őszintén szólva rettegek az összes többi autoimmun betegségtől.A műtét óta sikerült asztmát is beszereznem.Az allergiateszt negatív lett,szóval valószínűleg ez is autoimmun.

Hallottam,hogy létezik autoimmun betegek részére diéta.Esetleg ebben tudna-e a segítségemre lenni,hogy mi az amit ehetek és mit nem?Javasolja-e esetleg,hogy a kislányom táplálkozásán változtassak?A nagymamám és az édesanyám is pajzsmirigybeteg.

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel:Krisztina
Kedves Krisztina!

Összkérdés, és sok a nyitott kérdés!

Amennyiben lehetéges a személyes találkozás , ez igen fontos lenne.

Milyen, most aTSh, és PRL eredménye?

Vércukor terhelés , inzulin rezisztencia vizsgálat történt-e?

Üdvözlettel

Dr Bérczy Judit

Hírek

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

A cirkadián ritmus felborulása IR-hez is vezethet

Az IR kialakulásában több tényező is közrejátszik. Arról azonban általában kevés szó esik, hogy a cirkadián ritmus hogyan befolyásolja az inzulinszintet. Dr. Borús Hajnallal, a Budai Endokrinközpont diabetológusával beszélgettünk erről a témáról.

További részletek
Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

Panaszt okoz a metformin! Mit tegyek?

A cukorbetegség és a prediabetes terápiájában fontos szerepet tölt be a metformin. Sokszor hallani, azonban, hogy a páciens érzékenyen reagál a készítményre; emésztési panaszokat, hányást, hasmenést okoz. Ilyenkor mit lehet tenni? Más készítményre van szükség? Esetleg lassabb dózisemelésre? A kérdéseket dr. Borús Hajnal, a Budai Endokrinközpont diabetológusa válaszolja meg.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

PRIMA MEDICA