Budapest, II. ker., Lövőház u. 1-5., I Budapest, I. ker., Ostrom u. 16., I E-mail: info@endokrinkozpont.hu, Skype: endokrinkozpont

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónkat

Kérdés

Tisztelt Doktor úr/nő!

Arra gyanakszom, hogy PCOS-em van. A múlt hónapban felkerestem nőgyógyászomat, mert rendszertelen, néha túl erős, néha csak pecsételő vérzésem volt, de volt hogy el is maradt. Csináltunk egy hormonvizsgálatot, amiből kiderült, hogy nagyon magas a tesztoszteron szintem. A doktornő fogamzásgátlót írt fel nekem, amit még nem kezdtem el szedni, majd ha megjön a vérzésem. Elkezdtem utána olvasni a magas tesztoszteronszintnek, és így találtam meg a PCOS-t. Gyakorlatilag az összes tünete illik rám, és egy ideje már éreztem is, hogy valami nagyon nincs rendben. A vérzéseim mindig is nagyon erősek és fájdalmasak voltak, 12 éves korom óta rendszertelenül menstruálok (most 21 éves vagyok). Ezen kívül az utóbbi időben jelentkeztek más tüneteim is, amit a nőgyógyászomnak nem mondtam, mert nem gondoltam, hogy összekapcsolódhat a menstruációmmal. Ilyenek pl. a hajhullás (fejem tetején, gyakorlatilag a hajam fele kihullott), pattanásos, nagyon zsíros bőr, esetenként nem is pattanás, hanem nagyobb gennyes sebek, amik után csúnya hegek maradnak. Emellett az utóbbi 2 évben több mint 10 kg-ot híztam, sosem voltam igazán vékony, de ennyire még nem voltam súlyos - 160 centi vagyok és 72 kg. A hasamon rengeteg stria jelent meg. Emellett nem csak a végtagjaimon, hanem néhol az arcomon, sőt a mellemen is fokozott szőrnövekedést és erősödést tapasztaltam. Sokszor vagyok levert, depressziós, ennek a számlájára írtam az "evésrohamaimat" is, mikor ellenálhatatlan vágyat éreztem édesség után. Mostanában pedig nagyon gyakran elfog a szédülés, az utóbbi két hónapban háromszor is elájultam, és nagyon sokszor furcsa kézremegést is tapasztaltam.

Azt szeretném megtudni, hogy lehet-e ez PCOS, és ha igen, mi lenne a további lépés, teendő?

Válasz

Kedves Kérdező!

Igen lehet PCOS és további vizsgálatok elvégzése: inzulin rezisztencia, 25OH D vitamin is javasolt. Üdvözlettel
Bérczy drnő

Munkatársaink
Hírek
Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

A pajzsmirigyzavarokat az esetek többségében gyógyszeres úton kezelik, melyet a betegnek általában élete végéig alkalmaznia kell. Viszont a terápiát remekül kiegészíthetik bizonyos gyógynövények is, amik segítségével hamarabb jobb közérzet érhető el, ráadásul a gyógyszer dózisát is csökkenthetik. Dr. Bérczy Judit, a Budai Endokrinközpont holisztikus szemléletű endokrinológus főorvosa ezek közül emelt ki párat. 

további részletek »
Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Ahhoz, hogy napközben frissek és nem utolsósorban egészségesek legyünk, elengedhetetlen az éjszakai nyugodt, pihentető alvás. Amennyiben ezt valami hátráltatja, úgy nemcsak a folyamatos fáradtsággal kell számolni, hanem megnő számos betegség és kóros állapot kialakulásának valószínűsége. Ilyen hátráltató tényező lehet például az éjszakai izzadás, mely a kánikula mellett gyakran hormonzavar számlájára írható. Dr. Skurdenka Beatrix, a Budai Endokrinközpont endokrinológusa elmondta, milyen endokrin problémák okozhatják a panaszt.

további részletek »

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Copyright 2012 © Prima Medica Egészségközpontok. Minden jog fenntartva

Desigbed by www.free-dimension.hu • Developed by www.sulczr.hu

Az oldalon feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák!