Budapest, II. ker., Lövőház u. 1-5., I Budapest, I. ker., Ostrom u. 16., I E-mail: info@endokrinkozpont.hu, Skype: endokrinkozpont

Hírek

Vészelje át a telet influenza nélkül

2014-01-31 10:48:47 Lifestyle
Fulorrgegekozpont.hu

Vészelje át a telet influenza nélkül

Lassan, de biztosan közeleg hazánkban is az influenzajárvány, mely évről évre számtalan embert dönt le a lábáról. Amennyiben nem akar lázasan és fájó torokkal ágyba kényszerülni, fogadja meg Dr. Bérczy Judit, a Budai Endokrinközpont endokrinológus főorvosának életmódbeli tanácsait!

Vészelje át a telet influenza nélkül

Lassan, de biztosan közeleg hazánkban is az influenzajárvány, mely évről évre számtalan embert dönt le a lábáról. Amennyiben nem akar lázasan és fájó torokkal ágyba kényszerülni, fogadja meg Dr. Bérczy Judit, a Budai Endokrinközpont endokrinológus főorvosának életmódbeli tanácsait!

Ezeket egye, ha el akarja kerülni az influenzát

Az immunerősítés első és talán legfontosabb lépése a megfelelő táplálkozás. Télen az emberek többször fogyasztanak nehezebb, zsírosabb ételeket, viszont ha el akarja kerülni a megfázást és az influenzát, fontos, hogy minél több vitaminokban és ásványi anyagokban bővelkedő ételeket válasszon. Kerüljön a tányérjára például A-vitaminban dúskáló répa, kórokózó-gyilkos gomba, antibiotikum hatású fokhagyma, valamint antibakteriális méz!


„Megfelelő élelmi anyagok választásával a kedélye is javulhat, mely egyértelműen erősíti az immunrendszert. Télidőben a B1, B6 vitamint gazdagon tartalmazó füge, banán és a folsav bő bejuttatását jelentő lencse, rizs, babfélék fogyasztása igen jótékony hatással bír. A cukros ételeket, és a túl sok finomított szénhidrát bevitelét viszont feltétlen érdemes elkerülni! Helyette inkább az almát, körtét, datolyát  és a citrusféléket részesítse előnyben! Mindezek mellett a C-vitaminban gazdag savanyú káposztáról és csipkebogyó teáról se feledkezzen meg, csakúgy, mint a csicsókáról sem, amely igen értékes prebiotikum, így az emésztő- és az immunrendszer működésére is kiválóan hat.”- mondja dr. Bérczy Judit, a Budai Endokrinközpont endokrinológus főorvosa.

Mozogjon, akár a friss levegőn is

Sokan, ahogy beköszönt a rossz idő, egyből maguk mögött hagyják a sportos napokat, pedig az Appalachian State University tanulmánya szerint azok, akik a hidegben is mozognak, 43 százalékkal kevesebb napot töltenek otthon megfázva, betegen, mint azok, akik a hibernálják magukat télen a TV elé. Ennek oka, hogy edzés alatt és utána még 3 órán át a szervezet fokozza az úgynevezett neutrofil típusú fehérvérsejtek termelődését, mely felveszi a harcot a kórokozók ellen. Azonban fontos, hogy ne hajtsa túl magát, ugyanis bár a sportolás számos jótékony hatással bír, ha nem tud megálljt parancsolni magának, akkor az bizony ártalmas is lehet. Így ha lehet, maximalizálja a mozgását 90 percben!

Csak nyugodtan

Meglehet, hogy időnként összecsapnak a feje fölött a hullámok, de bármennyire is nehéz, próbáljon meg kevesebbet idegeskedni, mivel bizonyára tudja, a stressz nagy hatással van az immunrendszer működésére. Kutatások szerint, ha a munkahelyén gondok adódnak, kérje meg az egyik kollégáját, hogy csatlakozzon önhöz egy kis sétára, vagy az ebédhez, ugyanis ekkor felszabadulnak a boldogságért felelős hormonok. Ezen kívül érdemes eljárnia még jógázni, vagy meditálni, melyek szintén hozzájárulnak ahhoz, hogy békésebben teljenek a napjai. A harmónia, belső béke érzését a klasszikus zenék: barokk, romantikus művek hallgatásával is elősegítheti (zeneterápia).

Töltse fel D-vitamin készletét

Télen a fényhiány miatt sokak D-vitamin szintje lecsökken, aminek következtében nem csak kedvetlenné, hanem beteggé is válhat, mivel ekkor az immunsejtek kevesebb antibakteriális fehérjét termelnek, így kevésbé lesznek hatékonyak a kórokozók ellen. Amennyiben odafigyel arra, hogy több halat, fermentált tejterméket, és változatos étkezéssel, mely tojást, vajat csiperkegombát , zabpelyhet , búzacsírát is  tartalmaz, és májat  fogyaszt – amit esetleg kiegészíthet egy kis D-vitamin táplálék kiegészítővel-, 42 százalékkal kevesebb eséllyel fogja valamilyen téli betegség ledönteni a lábáról.

Aludjon eleget

Mivel alig lát az ember a téli hónapokban napfényt, nehéz nem álmosnak lenni, ennek ellenére sokan mégsem szánnak rá elég időt, pedig a táplálkozáson túl a pihenés is hozzájárul az erős immunrendszerhez. A jó alvással és a 23 óra előtti lefekvéssel segíti a tökéletesebb májműködést, mely egyik pillére a szervezet megfelelő regenerálódásához. Meglehet, hogy a munkaideje korán kezdődik, ekkor próbáljon meg minél előbb lefeküdni, hiszen egy felnőtt ember számára min. 7-8 órás alvásra szükség van az egészség megőrzése érdekében.

 

 

Visszalépés az előző oldalra...

Munkatársaink
Hírek
Nem biztos, hogy hiperaktív a gyereke, ha állandóan pörög

Nem biztos, hogy hiperaktív a gyereke, ha állandóan pörög

Ma már igen sok gyerekre ragasztják rá a hiperaktív jelzőt, ám még mielőtt bizonyosságot nyerne az állapot, érdemes vérvétellel ellenőriztetni a gyerek TSH szintjét, ugyanis az állandó pörgést, figyelemzavart és nyugtalanságot pajzsmirigy túlműködés is okozhatja. Dr. Tar Attilának, a Budai Endokrinközpont gyermek endokrinológusának véleménye a témában.

további részletek »
A pajzsmirigy alulműködés lelki tünetei

A pajzsmirigy alulműködés lelki tünetei

Napjainkban szinte nincs is olyan ember, aki teljes lelki nyugalommal, stresszmentesen élné az életét. Természetesen kisebb-nagyobb mélypontok bárkinél előfordulhatnak, ám ha bizonyos panaszok állandósulni látszanak, úgy érdemes pajzsmirigyzavarra is gondolni, hiszen a probléma több lelki tünetben is megnyilvánulhat. Hogy pontosan melyekben, arról dr. Békési Gábor PhD-t, a Budai Endokrinközpont endokrinológusát kérdeztük.

további részletek »

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Copyright 2012 © Prima Medica Egészségközpontok. Minden jog fenntartva

Desigbed by www.free-dimension.hu • Developed by www.sulczr.hu

Az oldalon feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák!