Budapest, II. ker., Lövőház u. 1-5., I Budapest, I. ker., Ostrom u. 16., I E-mail: info@endokrinkozpont.hu, Skype: endokrinkozpont

Hírek

Ezeket a szabályokat tartsa be az edzésnél, míg nem jön az ősz

2015-08-26 17:43:54 Lifestyle
Fulorrgegekozpont.hu

Ezeket a szabályokat tartsa be az edzésnél, míg nem jön az ősz

A rendszeres testmozgásnak igen fontos szerepe van az egészség megőrzése és visszanyerése érdekében, és nem utolsó sorban a hangulatra is remek hatással van. Igenám, de a legtöbben a nagy melegben inkább mellőzik az edzéseket, és megvárják, míg beköszönt az enyhülést hozó ősz. Bár már hamarosan elejét veszik a hűvösebb hónapok, ám a nyár még egy végső kánikulával búcsúzik. Lássuk, mit tanácsol Pancsó Gergely, a Budai Endokrinközpont testnevelő-edzője, hogy miként sportoljunk a melegebb időben.

A rendszeres testmozgásnak igen fontos szerepe van az egészség megőrzése és visszanyerése érdekében, és nem utolsó sorban a hangulatra is remek hatással van. Igenám, de a legtöbben a nagy melegben inkább mellőzik az edzéseket, és megvárják, míg beköszönt az enyhülést hozó ősz. Bár már hamarosan elejét veszik a hűvösebb hónapok, ám a nyár még egy végső kánikulával búcsúzik. Lássuk, mit tanácsol Pancsó Gergely, a Budai Endokrinközpont testnevelő-edzője, hogy miként sportoljunk a melegebb időben.

 

Figyelje teste jelzéseit

Amikor valaki sportolásra adja a fejét, fontos figyelnie teste üzeneteit – főleg, ha akkor kezdi az edzéseket. Ez kánikulában kiemelt jelentőséggel bír, így nem szégyen, ha a hőség miatt esetleg kevésbé bírja a megpróbáltatásokat. Ilyenkor vegyen vissza a tempóból, vagy pihenjen egy kicsit. A szervezet ekkor alapból fokozott tempóban működik, így nem csoda, ha rövid idő után már kapkodja a levegőt.

Ha most kezd neki, fokozottan ügyeljen

Ha eddig még nem igazán sportolt, vagy csak évekkel ezelőtt, akkor nem ez a megfelelő időszak arra, hogy maximális erőfeszítésekkel most kezdjen neki. Hiszen a szervezetét így nem csak a nagy meleghez, hanem a mozgáshoz is hozzá kell szoktatni- így lehetőleg ne egyszerre legyen a kettő, ugyanis ekkor jelentősen megnő a sérülések és a rosszullétek esélye. Ha semmiképp sem akar várni, akkor legalább kora reggelre, vagy az esti órákra időzítse a sportolást!

Amennyiben már egy ideje rendszeresen sportol, kánikulában akkor se az eddigi teljesítményét vegye alapul, hanem inkább csökkentse tempóját, és utána fokozatosan emelje, hogy a szervezete hozzá tudjon szokni a megváltozott viszonyokhoz!

Hidratáljon és pótolja az ásványi anyagokat

A nyári edzések elengedhetetlen része a megfelelő hidratálás, így sose induljon el mozogni víz vagy sportital nélkül. Ez utóbbiak közül nagy népszerűségnek örvendenek az úgynevezett izotóniás italok, melyek remekül pótolják az edzés során vesztett elektrolitokat. És ha már a folyadéknál és a víznél tartunk, a profi sportolók gyakran vizezik be hajukat és bőrüket edzések alkalmával, így jobban tudják magukat hűteni- mondja Pancsó Gergely, a Budai Endokrinközpont testnevelő-edzője.

Jól válassza meg öltözékét

Köztudott, hogy a sötétebb színek elnyelik, míg a világosak visszaverik a fényt. Ezt használja ki az edzéseknél is, és lehetőleg könnyű, fehér ruhában menjen mozogni! Emellett húzzon a fejére világos színű baseball sapkát is, és ha mindez még nem lenne elég, kössön a csuklójára vizes kendőt is!

 

 

Visszalépés az előző oldalra...

Munkatársaink
Hírek
Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

Gyógynövények is segíthetnek a pajzsmirigyzavarok terápiájában

A pajzsmirigyzavarokat az esetek többségében gyógyszeres úton kezelik, melyet a betegnek általában élete végéig alkalmaznia kell. Viszont a terápiát remekül kiegészíthetik bizonyos gyógynövények is, amik segítségével hamarabb jobb közérzet érhető el, ráadásul a gyógyszer dózisát is csökkenthetik. Dr. Bérczy Judit, a Budai Endokrinközpont holisztikus szemléletű endokrinológus főorvosa ezek közül emelt ki párat. 

további részletek »
Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Hormonzavar miatt is izzadhat éjszakánként

Ahhoz, hogy napközben frissek és nem utolsósorban egészségesek legyünk, elengedhetetlen az éjszakai nyugodt, pihentető alvás. Amennyiben ezt valami hátráltatja, úgy nemcsak a folyamatos fáradtsággal kell számolni, hanem megnő számos betegség és kóros állapot kialakulásának valószínűsége. Ilyen hátráltató tényező lehet például az éjszakai izzadás, mely a kánikula mellett gyakran hormonzavar számlájára írható. Dr. Skurdenka Beatrix, a Budai Endokrinközpont endokrinológusa elmondta, milyen endokrin problémák okozhatják a panaszt.

további részletek »

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Copyright 2012 © Prima Medica Egészségközpontok. Minden jog fenntartva

Desigbed by www.free-dimension.hu • Developed by www.sulczr.hu

Az oldalon feltüntetett árak az ÁFÁ-t tartalmazzák!